מיקי זוהר על רוני גמזו: ”הוא נגד אומן כי הוא חושש מהתקשורת”

יו"ר הקואליציה משמיע ביקורת על פרויקטור הקורונה: "הטיסות לאומן יקרו וכדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה, בניגוד לעמדת רה"מ" • הטיח: ''גמזו לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת" • "שלא יחפש סיבות להתפטרות שלו אם הוא רוצה להתפטר"
חרדים 10
ו' אלול התש"פ / 26.08.2020 10:33

יו”ר הקואליציה חבר הכנסת מיקי זוהר האשים הבוקר (רביעי) את פרויקטור הלאומי, פרופ’ רוני גמזו, כי הוא לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת ותקף את גמזו בשל התנגדותו לטיסות החסידים לאומן בראש השנה.

זוהר אמר בריאיון לדוריה למפל ורועי שרון ברשת ב: ”גמזו לא טיפל בהפגנות בבלפור כי הוא חושש מהתקשורת, יש לנו 2,000 חולים ביום גם בלי טיסות לאומן”,

לדברי ח”כ זוהר, יש ליצור מתווה שיאפשר את הטיסות של חסידי ברסלב לאוקראינה. ”עכשיו הוא צריך להבין שהטיסות לאומן יקרו וכדאי שיתחיל להיערך לזה במקום לשלוח מכתבים לאוקראינה בניגוד לעמדת ראש הממשלה.

“נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין כמו שאנחנו מאפשרים את הרצון של האנשים להפגין. הרבנים מנסים לייצר מתווה שכרגע פרופסור גמזו מונע. הוא בטוח שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן, אבל הוא היה בטוח שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק ואני מאמין שהוא גם לא יצליח”.

לדבריו, ”נכון לעכשיו קיימות 85 טיסות לאוקראינה לקראת ראש השנה, מדובר בכ-25,000 מקומות טיסה פתוחים. אני פועל להסכמה בין כל הגורמים לצמצם את מספר הנוסעים ל-6,000 איש תחת השגחה ושמירה קפדנים של השלטונות האוקראיניים. בנוסף, יש לפעול לבדיקות קורונה בעלייה ובירידה מהמטוס ולבידוד בחזרה ארצה”.

חבר הכנסת זוהר המשיך לבקר בחריפות את גמזו: “הוא מנהל את הפרויקט שנקרא פרויקט הקורונה, המספרים יציבים אבל לא מעולים. הוא צריך להסיק את המסקנות של עצמו. שלא יחפש סיבות להתפטרות שלו אם הוא רוצה להתפטר”.

אתמול אמר פרויקטור הקורונה הלאומי פרופ’ רוני גמזו: ”לא סביר להוציא 80 טיסות לאומן עם הגידול במספרים. אני לא אשנה את דעתי. אי אפשר לעצור טיסות קונקשן לאומן אבל אפשר לעצור 83 טיסות שכר. צריך לעשות כל דבר לעצור את זה. לא נוכל לשמור אחר כך על בידוד של 20 אלף איש שחוזרים משם. אין מתווה לזה”.

במענה לשאלה האם הוא ישקול להתפטר באם עמדתו על אומן לא תתקבל השיב גמזו: “אני לא חושב לזוז מתפקידי, אבל אם לא יתנו לי את כל הכלים להפחית את התחלואה – אין לי מה לעשות בתפקיד”.

 

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנסיעה לאומן, כן או לא בזמן חירום??
    26/08/2020 19:09
    אורה טלר
  1. רבי אברהם דב מאבריטש הגיע עם אבותי רבי יעקב שמשון פלפל מקמניץ לארץ ישראל בשנת 1934 למיניינם.שאלו החסידים את רבי אברהם דב מאבריטש איך אתה נוטש אותנו בגולה? ענה להם הרב הישיש;” אמנם אני עוזב בגופי לארץ ישראל אבל אתם תידבקו במה שלמדתם ממני. מצוות, מוסר, ודרך ארץ”. הרב התמנה לרבה הראשי של צפת, עבר עם הקהילה רעידת אדמה קשה והנהיג את הקהילה בגאון עד לפטירתו במגפת דבר. ולנימשל: ניתן ליצור מסורת חדשה של תפילה במקום בציון שבו נטמן, במקומות בהם ביקר רבי נחמן מאומן.בעכו, צפת, וירושליים. שהרי רוחו, וכוונתו בנסיעה לארץ ישראל מהדהדות במקומות אלו.

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/08/2020 11:20

      יהודים חכמולוגים
      תפסיקו להביע דעות ולתת עצות מה לעשות לגבי אומן ראש השנה
      הדבר מנוי גמור וחתום – מוסרים נפשינו לקיים את ציווי רבינו כדעת חסידי וקדושי עליון חסידי ברסלב בכל הדורות.
      רבי נחמן זעק והרעים בקולו מעומק ליבו ואמר “מה אומר לכם אין דבר גדול מזה מלהיות אצלי על ראש השנה” ואנחנו חסידי ברסלב ולא חסידי חכמות החכמים בעיניהם בשם ההגיון או “התורה”.
      אז שחררו אותנו מהר מהר מהדעות שלכם

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   27/08/2020 13:47

      דיי לקשקש בנושאים שאין לך מושג בהם