מחקר: 39% מהילדים שאושפזו בגלל הקורונה היו מהמגזר החרדי

בעוד שיעורי ההידבקות בנגיף הקורונה בקרב ילדים בארץ גבוהים ביחס לעולם, שיעור מזערי מתוכם נזקק לאשפוז או מגיע למצב קשה • 57% מהילדים המאושפזים היו בנות ו־43% בנים • כ־31% מתוך המאושפזים היו עד גיל שנה • החוקרים: "רוב הילדים נדבקים בבית, ומדביקים פחות"
חרדים 10
ה' אלול התש"פ / 25.08.2020 00:26

מנתונים ראשונים של מחקר שהקיף 20 בתי חולים בישראל, עולה כי אף על פי ששיעור ההידבקות של ילדים בארץ גבוה מזה שבמדינות אחרות בעולם, רק בודדים מהם נזקקים לאשפוז או מגיעים למצב קשה.

מהנתונים, שנאספו על ידי החוג הישראלי למחלות זיהומיות בילדים, עולה כי נכון לתחילת אוגוסט, שיעור ההידבקות בקורונה בקרב ילדים בישראל הוא 22,163.

לפי הדיווח של מיטל יסעור בית-אור, כתבת הבריאות של ‘ישראל היום’, היקף הילדים שנדבקו והגיעו לאשפוז הוא חצי אחוז (175), ואילו שיעור הילדים עם קורונה שהגיעו לאשפוז במצב בינוני עד קשה עומד על תשעה חולים בלבד (0.05%) מבין המאובחנים.

הגיל החציוני של הילדים המאושפזים היה 8, וכ־31% מתוך המאושפזים היו עד גיל שנה.

החוקרים מציינים שרובם אושפזו לצורך בידוד או מסיבות סוציאליות, ולא בהכרח בשל מצב רפואי משמעותי. ל־20% מהם (35) היו מחלות רקע, ומהם ל־20% (7 ילדים) היתה מחלת ריאות כרונית.

בניגוד למגמה בעולם, שלפיה יש יותר בנים שנדבקים בקורונה מאשר בנות, בבחינת נתוני האשפוז בקרב ילדים בישראל נמצאה תמונה הפוכה: 57% מהילדים המאושפזים היו בנות ו־43% בנים.

עוד עולה כי 39% מהילדים שאושפזו היו שייכים למגזר החרדי, 25% למגזר המוסלמי ו־36% לשאר האוכלוסייה.

עורכי המחקר פרופ’ שלום בן שימול, מהיחידה למחלות זיהומיות בילדים בסורוקה, וד”ר מיכל שטיין, מנהלת היחידה למחלות זיהומיות בביה”ח הלל יפה ויו”ר החוג הישראלי למחלות זיהומיות בילדים – מאבחנים: “שיעור הילדים ממוצא חרדי ומוסלמי בקרב הילדים המאושפזים עם קורונה גבוה ביחס לשיעורם באוכלוסייה. ניתן לייחס זאת לשיעור ילודה וצפיפות דיור גבוהים אצלם”.

לחמישה ילדים (3%) היתה מחלה קשה במקביל לקורונה, שלושה (2%) סבלו מדלקת בשריר הלב, שניים (1%) נזקקו להנשמה ושלושה (2%) אושפזו בטיפול נמרץ.

עם זאת, כל הילדים שנבדקו במדגם החלימו.

הסימפטומים העיקריים בקרב הילדים שאושפזו היו חום (62%), שיעול (29%), קוצר נשימה (18%) ונזלת (15%). עם זאת, 13% מהמאושפזים היו א־סימפטומטים. תופעה של אובדן טעם וריח היתה נדירה יחסית אצל הילדים המאושפזים (2%), ו־4% מהם סבלו מכאבי בטן.

בעוד בארה”ב רק 7% מחולי הקורונה הם ילדים ובני נוער, בישראל השיעור גבוה פי יותר מארבעה – 29%.

הנתונים שנאספו מראים ששיעור הילדים עד לתחילת הגל השני היה רק 21%, ועלה עם הזמן.

ד”ר שטיין: “רוב רובם של מקרי הקורונה בילדים קלים מאוד עד א־סימפומטיים, ושיעור המקרים המשמעותיים הוא מזערי. ראינו עוד שרוב הילדים נדבקים בבית, ואנחנו משערים שצריך מגע קרוב ומשמעותי כדי להידבק בקורונה. בעוד בשפעת ילדים מהווים פקטור משמעותי להפצת הנגיף, בקורונה – בפרט בגילי בית הספר היסודי, הילדים נדבקים פחות ממבוגרים ומדביקים פחות.

“אנחנו ממליצים לחזור ללימודים אך עם ריווח בכיתות, שתלמידים יקפידו על שימוש במסיכות ועל ריחוק פיזי הן בכיתות והן מחוץ לכיתות, ובמקביל חשובה מאוד גם ההקפדה על התנהלות באמצעות קפסולות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות