ישראל וחמאס בדרך לקהיר: ידונו בהפסקת אש קבועה

נתניהו: "אין ערבות למאה אחוז הצלחה, אבל עשינו הכול כדי להשיג את המרב" • גורם צבאי: "השלמנו את משימת המנהרות לאחר ש-32 מנהרות הושמדו" • הקבינט יתכנס הערב
ט' אב התשע"ד / 05.08.2014 12:57

עם כניסת הפסקת האש לתוקף, יצאה היום (שלישי) משלחת רשמית של ישראל לקהיר. הנציגים הישראלים יצטרפו לשיחות עקיפות עם שני בכירי חמאס ובכיר מהג’יהאד האסלאמי שיגיעו לקהיר דרך רפיח, בניסיון להגיע להבנות שיובילו להפסקת אש קבועה. בשיחות העקיפות ישתתפו מצרים והרשות הפלשתינית.

הפסקת האש של 72 שעות נכנסה לתוקף בשעה 08:00 וכוחות צה”ל האחרונים שנותרו ברצועת עזה יצאו אל הצד הישראלי של הגבול.

בדקות שלפני מועד כניסתה של הפסקת האש לתוקף נשמעו אזעקות באזורים רבים בארץ – יישובי הדרום, הרי יהודה ואזור השפלה – לאחר שהמחבלים ירו מטח של עשרות רקטות. רקטה פגעה בבית ערבי בגוש עציון.

גורם צבאי בכיר הסביר הבוקר כי כוחות צה”ל מתמקמים סמוך לגדר. “השלמנו את משימת המנהרות לאחר ש-32 מנהרות הושמדו, ואנחנו נערכים מחוץ לרצועה ומשאירים כוחות בכוננות”.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך הבוקר את צה”ל והשב”כ על השלמת המאמץ לנטרול מנהרות הטרור, ואמר: “מדובר בפעולה מורכבת שעשו חיילים גיבורים בתנאי לחימה קשים, כולם חדורי רוח קרב שהביאה לתוצאה מרשימה ביותר.

“הפעולה פגעה במערך אסטרטגי שהחמאס השקיע בו מאמץ אדיר במשך שנים. היכולת שהחמאס הכין בחפירת המנהרות הללו הייתה מאפשרת לו לחטוף ולרצוח אזרחים וחיילי צה”ל רבים על ידי תקיפה בו-זמנית מהרבה מנהרות שחודרות לשטחנו. אין ערבות למאה אחוז הצלחה, אבל עשינו הכול כדי להשיג את המרב.

“בעת הזאת אני מבקש למסור תנחומים למשפחות שאיבדו את יקיריהן בפעולה חשובה זאת להגנת אזרחי ישראל. אני משוחח עם כולן ואומר להן כי הבנים שלהן נפלו בקרב שאין צודק ממנו. העם כולו מחבק אתכן”.

ראש הממשלה נתניהו צפוי לכנס הערב את הקבינט על מנת לדון בתנאים להפסקת אש קבועה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות