“האמא צרחה”: פעוט חולץ לאחר שנלכד בסורגים של קומה 5 • צפו

פעוט כבן שנה נמצא לכוד בסורגים בביתו שבקומה 5 בשכונת רוממה בירושלים - כשכל גופו מחוץ לסורגים וכמעט שצנח מטה • צוותי כב"ה פעלו בזהירות וחילוצו אותו
חיים טוויל
כ"ט אב התש"פ / 19.08.2020 11:07

מתנדבי מד”א ‘צוות הצלה’ וכוחות חילוץ של כב”ה הוזעקו הבוקר (רביעי) לשכונת רוממה בירושלים, בעקבות דיווח על פעוט כבן שנה שנמצא לכוד בסורגים.

מכב”ה נמסר: סמוך לשעה 10 בבוקר, הוזנקו לוחמי האש לדירה ברחוב סורוצקין בירושלים, בעקבות דיווח על תינוק התלוי בראשו מסורגי מרפסת ביתו בקומה החמישית וכל גופו תלוי באוויר.

צוותי הכיבוי והחילוץ אשר הגיעו למקום במהירות, זיהו מיד את הילד הקטן כשהוא תלוי מחוץ למרפסת, ובכל רגע יכול היה ליפול.

לוחמי האש הגיעו במהירות לתינוק הלכוד, וראו כי הצליח להוציא את כל הגוף שלו מבין הסורגים ולמרבה המזל רק העובדה שהראש של התינוק לא עבר בין הסורגים הוא לא נפל מהקומה החמישית.

לוחמי האש ביצעו מיד חילוץ מהיר של התינוק באמצעות כלי חילוץ ייעודי וכירורגי לחילוץ מסורגים, כלי הידראולי הפועל בצורה שקטה ובטוחה לתינוק.

כל זמן החילוץ, איבטחו לוחמי האש את התינוק והרגיעו אותו. לאחר שהוציאו את ראשו מבין הסורגים הרימו אותו מבעד למרפסת אל תוך הבית והעבירו אותו להמשך טיפול רפואי ובדיקות.

רס”ר אסף צור, מפקד הצוות שחילץ את התינוק: “דווח לנו על ילד קטן הלכוד בסורגי מתכת כשגופו תלוי ושמוט אל מחוץ למרפסת. הגענו תוך 2 דקות למקום, וראינו את הילד כשהוא תלוי בין שמים לארץ, ולמזלו רק העובדה שראשו נלכד בין הסורגים, מנעה את נפילתו מהקומה החמישית.

“ביצענו מיד חילוץ זהיר ומאובטח של התינוק הקטן מתוך הסורגים באמצעות כלי ייעודי לכך, ולאחר שהוצאנו אותו, העברנו את הילד בזהירות אל אנשי הרפואה במקום”.

מוטי רייכמאן, מתנדב ‘צוות הצלה’ מספר: “כשהגעתי למקום, נמצא פעוט כשהוא לכוד בסורגים שבביתו שבקומה 5. כל גופו של הפעוט היה מחוץ לסורגים וכמעט שצנח מטה.

“צוותי כב”ה פעלו בזהירות הנדרשת לחילוצו כשבכל רגעי הדרמה שנדמו כנצח היינו ערוכים למנוע את פציעתו. לאחר זמן קצר ואודות למיומנות הצוותים, הפעוט חולץ ללא פגע, נבדק רפואית והועבר לזרועות אמו שהודתה נרגשות לכלל הצוותים באירוע”.

שכן שגר ממול סיפר: “היו צרחות של האמא כשראתה את בנה מחוץ לסורג. לא רוצה לחשוב מה יכל לקרות. פשוט נס”.

צילום: דוברות ‘צוות הצלה’

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות