רפורמה במח”ש: שוטרים לא יחקרו שוטרים, ישולבו גם עובדים חרדים

כאשר יהיה חשד ששוטר סטה מהכללים הוא ייחקר על ידי גוף ניטראלי ומנותק מהמשטרה • הרפורמה כוללת גם טיפול מואץ לתלונות על פשעי שנאה ופגיעה באנשים עם מוגבלות • מח"ש תמצה את כל הליכי החקירה בתיקים אלה, ורק במקרים חריגים ייסגרו תיקים בשל "חוסר עניין לציבור"
חיים טוויל
כ"ח אב התש"פ / 18.08.2020 11:14

בתום עבודת מטה בת מספר שבועות הציג הבוקר (שלישי) שר המשפטים אבי ניסנקורן שורה של צעדים שיביאו לשיפור בעבודת מח”ש, כדי להוביל לחיזוק אמון הציבור בה.

זו האוניברסיטה שמאפשרת לכם ללמוד מכל מקום ובכל זמן שנח לכם

השינויים שגובשו בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה ובכירי המשרד יחלו באופן מיידי.

אם מציעים לך משכורת קבועה בלי עבודה, תוותר? כנס לבדוק אם זכאי

הרפורמה כוללת אזרוח מלא של מח”ש וקביעה שהמשטרה לא תחקור את עצמה. לפיכך, לא יועסקו עוד שוטרים באגף החקירות.

כאשר יש חשד ששוטר סטה מהכללים הוא ייחקר על ידי גוף ניטראלי ומנותק מהמשטרה.

כיום כמה מהחוקרים המועסקים במח”ש “מושאלים” מהמשטרה. לפי ההחלטה, מתכונת ההעסקה שנהוגה כיום תסתיים בתוך שלושה חודשים.

הרפורמה כוללת גם טיפול מואץ לתלונות על פשעי שנאה. תלונות המוגשות למח”ש בגין עבירות לכאורה של פשעי שנאה, גזענות, הומופוביה ופגיעה באנשים עם מוגבלות – יטופלו בהליך מואץ.

מח”ש תמצה את כל הליכי החקירה בתיקים מסוג זה, ורק במקרים חריגים ויוצאי דופן ייסגרו תיקים כאלה בעילה של “חוסר עניין לציבור”.

במסגרת השינויים קבע היועמ”ש מנדלבליט, כי סגירת תיק בנסיבות כאלה תתקבל רק באישור מנהלת מח”ש באופן אישי, במסגרת החלטה שתנומק בכתב.

בנוסף תחוזק מגמת העסקה מגוונת בכל יחידות מח”ש בדגש על שילובם של בני קהילת יוצאי אתיופיה, החברה הערבית והאוכלוסייה החרדית – זאת על מנת להגביר את האמון במח”ש ולשפר את השירות לאזרח.

שר המשפטים החליט על תגבור היחידה בפרקליטים נוספים כדי לקצר את משך הטיפול בתלונות. במקביל, הנחה היועמ”ש כי תוצג בתוך 30 יום תכנית מפורטת לקיצור לוחות הזמנים בטיפול בפניות, תוך קביעת יעדים ומדדים ברורים.

כמו כן, יוקם מוקד טלפוני לפניות ציבור ויימשך תהליך ההנגשה המקוונת של היחידה.

“יחד עם השמירה על מערכות החוק והצדק, חלה עלינו החובה לדאוג לריסון הכוח השלטוני אל מול האזרח”, אמר ניסנקורן. ”זה הבסיס לזכויות הפרט של כל אזרח במדינת ישראל. אנחנו משרתי ציבור, וככאלה, מוטלת עלינו המשימה לוודא שהציבור מקבל מאתנו את השירות הטוב ביותר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רק פירוק מוחלט זה רפורמה
    18/08/2020 12:18
    יענקל'ה
  1. אין להאמין לפייק רפורמה שמציע, השחפ”צ של הפרקליטות ניסנקורן. זהו גוף רקוב מהיסוד, ראש מח”ש שהדבר הראשון שעשתה כשנכנסה לתפקיד, הצהירה שהיא באה לספק הגנה לשוטרים, ועד אחרון הפקידים שם שספג את הרעל הזה מרגע כניסתו לתפקיד. הגוף הזה צריך להיות מפורק ומועבר לגוף נייטרלי ברשות שופט. כל מרטי אחרת שימכרו לנו זה זריית חול בעיני הציבור !!!!!