הפוסק קבע: אין לערוך ברית לתינוק שחיובי בנגיף – גם ללא תסמינים

רב מרכז בני ברק, הגאון רבי יהודה אריה דינר - פסק: תינוק שנתגלה כחיובי בנגיף, אין לערוך לו ברית, אלא רק אחר שבעה ימים מאז שקיבלו תשובה שלילית בבדיקות
יוסף גרינבוים
כ' אב התש"פ / 10.08.2020 12:03

רב מרכז העיר בני ברק, הגרי”א דינר, הציג בשיעורו שאלה מעניינת שהגיעה לפתחו – על תינוק שהתברר בבדיקות בבית החולים שהוא נושא הנגיף. התינוק בריא,  ללא תסמינים, וההורים לא ידעו האם לערוך את הברית לתינוק במצב כזה?

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

הגרי”א דינר פסק, כי שלמרות שעל פי הוראות משרד הבריאות אפשר לערוך את הברית, אבל צריך לעשות כפי שאומרים המוהלים המומחים – הרב אברהם גולד, הרב גלבר והרב ויסברג – שאומרים שאין לערוך ברית לתינוק שחיובי לנגיף, ו”כל זמן שהילד חיובי אנו לא עורכים את הברית”.

הגרי”א דינר הוסיף: “בעיקרון על פי משרד הבריאות מי שהוא חיובי אחרי עשר ימים ללא תסמינים,  יכול לצאת החוצה בלי בדיקה. זה לא שהנגיף כבר לא נמצא בפנים, הנגיף נמצא, רק אחרי עשרה ימים זה כבר לא מדבק את השני וזה לגבי להסתובב – אבל לגבי הילד זה לא קשור”.

לכן הכריע שהילד צריך לחכות עד אחרי שהוא שלילי – ואחרי שלילי לחכות שבעה ימים, ורק אז לערוך הברית.

הגרי”א דינר הביע חומרת הדברים: “זה לא משחק. אנחנו יודעים שחז”ל מסתכלים אחרת בכל העניין הזה. ידוע שכתוב באחד מהקדמונים על דברי חז”ל, שקטן אסור לו לצום ביום כיפור כי זה יכול להזיק לו. ומביא אחד מהקדמונים מעשה באחד שהגיע בחול המועד סוכות לאחד הפוסקים עם הילד שלו בן האחד עשרה, ואמר לו: תסתכל, הבן שלי הוא בן אחת עשרה והוא צם והכל בריא ותקין – אז מה חז”ל אומרים שקטן לא יכול לצום?

“כתב על זה אחד מהקדמונים שם בתשובה – עכשיו חול המועד סוכות הגיע אלינו, מי יודע אם עוד שלושים שנה הוא כן יוכל להגיע אלינו. זאת אומרת שמה שחז”ל אמרו, לא מוכרח שמיד נראה ההשפעה אולי זה גורם ח”ו איזה חולשה על הגוף לזמן מאוחר יותר”.

הגרי”א דינר הוסיף: “לכן אנחנו צריכים להיזהר. זה לא משחק. אומרים לילד הזה שיחכה עד שהוא שלילי וכל כמה ימים יעשו בדיקה לילד, ואחרי זה יחכו שבעה ימים כדי שיהיה בריאות הגוף, ואז בעזרת השם יעשו את הברית בעיתו ובזמנו לחופה ולמעשים טובים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות