בדרך לפיתרון? הליכוד וכחול לבן תומכים בדחיית אישור התקציב

נתניהו וגנץ הודיעו כי יתמכו ביוזמה של 'דרך ארץ' - שתמנע את פיזור הכנסת בעוד כשבועיים • היוזמה תדחה בכחודשיים לפחות את ההכרעה האם יהיה תקציב חד-שנתי או דו-שנתי • גם ש"ס ויהדות התורה תומכות • גנץ זעם היום על כך שנתניהו גונב לו קרדיטים - וצעק: "זו חוצפה בלתי רגילה"
אריה ריבקינד
כ' אב התש"פ / 09.08.2020 23:24

סיעת ‘דרך ארץ’ של צבי האוזר ויועז הנדל פנתה הערב (ראשון) אל ראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה את תמיכת הליכוד בקידום החוק לדחיית תקציב המדינה, עד קריאה שנייה ושלישית.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

צעד זה יאפשר לליכוד ולכחול לבן את תקופת הזמן, במקביל לקידום החוק, להגיע לפתרון המחלוקות ביניהן, כדי להבטיח תפקוד שוטף של הממשלה ולמנוע בחירות.

על פי הודעת ‘דרך ארץ’, ראש הממשלה נתניהו נענה לבקשה.

המשמעות היא שהצעת החוק תקבל פטור מחובת הנחה ותעלה ביום רביעי לקריאה טרומית במליאת הכנסת.

שר התקשורת יועז הנדל אמר:י ”בחירות בעת הזו הן פגיעה אנושה באינטרס הלאומי ובציבור הישראלי. נעשה כל מאמץ כדי למנוע את טירוף הדעת שבהליכה לבחירות רביעיות בעיצומו של משבר כלכלי ובריאותי חסר תקדים”.

יו״ר ש”ס, שר הפנים אריה דרעי, הודיע כי סיעת ש”ס תתמוך בקריאה הטרומית ובקריאה ראשונה בהצעת החוק של סיעת ׳דרך ארץ׳ לדחיית מועד תקציב המדינה.

גם מפלגת יהדות התורה צפויה לתמוך.

כחול לבן בירכה על חוק דחיית התקציב: “כחול לבן מברכת את הליכוד על היענותו לשמירה על יציבותה הפוליטית והציבורית בישראל. כחול לבן תעשה כל שביכולתה כדי למנוע בחירות איומות מאזרחי ישראל בעיצומו של אחד המשברים החמורים בתולדות המדינה. נתמוך בתיקון החוק הקיים, בדרך שתאפשר תקציב לשיקום כלכלת ישראל. לאזרחי מדינת ישראל מגיע את הודאות והיציבות הטובה ביותר בעת הזו ולכך נמשיך לפעול”.

המשמעות של הצעת החוק היא כי המשבר הפוליטי שאיים להוביל את המדינה לבחירות רביעיות בתוך פחות משנתיים נפתר ככל הנראה, לפחות באופן זמני, והצדדים קיבלו עוד כחודשיים מרווח נשימה כדי לפתור את המחלוקת.

גורם בכיר בליכוד התייחס לתמיכת נתניהו בקידום החוק ואמר לחדשות 12: “כפי שהבטיח, ראש הממשלה עושה הכל כדי להימנע מבחירות ולהגיע לפתרון שיאפשר את המשך עבודת הממשלה ולקבל את ההחלטות הדרושות למאבק בקורונה ובראשן העברת תקציב של מיליארדים כסיוע לאזרחי ישראל”.

הגורם הוסיף: “הליכוד מאמין בתקציב חד-שנתי מיידי כדי לסייע לאזרחים ולעסקים לצאת מהמשבר. הסכמנו להיעתר לבקשת סיעת ‘דרך ארץ’ כדי לתת צ’אנס אחרון לפשרה. זה לא הזמן לפוליטיקה, זה הזמן לאחדות ולהילחם בקורונה וזה מה שראש הממשלה עושה”.

הוא הדגיש: “אנחנו מצפים מכחול לבן להתמקד בעיקר – מלחמה בקורונה והעברת הכספים והמענקים לאזרחי ישראל – ולהימנע מגרירת מדינת ישראל לבחירות מיותרות. ראש הממשלה ימשיך לפעול בכל החזיתות ומצפה מכל סיעות הבית להתגייס למאבק בקורונה ולא לזרוק הערות מהיציע”.

הצעת הפשרה מגיעה אחרי שהיום בצהרים הגיע המתח בין הצדדים לשיא.

ישיבת קבינט הקורונה הפכה לזירת עימות סוער בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין שר הבטחון בני גנץ.

במהלך הישיבה תקף גנץ בצעקות את נתניהו ואת שר האוצר ישראל כ”ץ – וקרא: “מהיום הראשון לא התכוונתם לקיים את ההסכם על תקציב דו שנתי”.

ראש הממשלה נתניהו בחר שלא להשיב לטענה ובמקום זאת הגיב בציניות: “שמישהו יגביר את הווליום, לא שומעים”.

גנץ גם זעם בישיבת קבינט הקורונה על כך שראש הממשלה גונב לו קרדיטים.

“הפרסומות בטלוויזיה על תוכנית המענקים היא רק של משרדי האוצר וראש הממשלה. זו חוצפה בלתי רגילה, ככה לא עובדים ביחד”, אמר גנץ על פי הדיווח ב’כאן חדשות’.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות