איזה משפטים השמיט דובר צה”ל בהודעה על נאומו של עופר וינטר?

תת-אלוף עופר וינטר נכנס היום רשמית לתפקידו החדש - מפקד עוצבת 'האש' • בטקס חילופי המפקדים פתח: "זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו. ה׳ תן בי ענווה, גבורה וחוכמת לב על מנת להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו" • דובר צה"ל לא פרסם משפטים אלה בהודעה
חיים טוויל
כ' אב התש"פ / 09.08.2020 22:45

תת-אלוף עופר וינטר נכנס היום (ראשון) באופן רשמי לתפקידו החדש – מפקד עוצבת ‘האש’-אוגדה 98.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

טקס החילופים נערך במחנה ‘ליפקין’ במעמד מפקד פיקוד המרכז אלוף תמיר ידעי, מפקדים, לוחמים ובני משפחה.

וינטר החליף בתפקידו את תת-אלוף ירון פינקלמן, אשר פיקד על עוצבת ‘האש’ בשלוש השנים האחרונות.

עוצבת ‘האש’ היא אחת האוגדות המובחרות בצה”ל ותחת פיקודה נמצאות חטיבת הצנחנים וחטיבת הקומנדו.

וינטר פתח את נאומו במילים: “זה היום עשה ה׳ נגילה ונשמחה בו”. בהמשך אמר מפקד האוגדה הנכנס, “ה׳, תן בי ענווה, תן גבורה, ותן בי את חכמת הלב על מנת שאדע להוביל את האנשים הללו באתגרים הניצבים בפנינו”.

מי שדיווח על משפטי פתיחה אלה הוא יוסי יהושע, כתב ‘ידיעות אחרונות’. בהודעת דובר צה”ל משפטים אלה הושמטו  – ונשלח רק הקטע הבא מהנאום:

“היום אני מקבל על עצמי את הזכות לפקד ולהוביל על העוצבה היקרה והמשמעותית הזו. מתוך תחושת שליחות ובענווה גדולה. אני מתחייב לתת את כל כולי ולפעול יחד עמכם, הלוחמים והמפקדים ולהמשיך להתכונן למלחמה ולהילחם בעת הצורך, בתחבולה ובעוצמה על מנת להכריע את האויב ולהסיר איום מעם ישראל”.

וינטר פנה למפקדים ואמר להם: ”במעמד זה אני רוצה להבליט שני יסודות שיהוו עבורנו כמצפן. היסוד הראשון – אני רוצה שנזכור שזכות קיומנו כאן כמפקדים, היא העמידה במשימה ושאצלנו לא חוזרים בלי לבצע. היסוד השני – שנשמור מכל משמר על האנשים. אמנם אנו מוכרחים לסכן אותם כמו גם את עצמנו כדי לעמוד במשימה, אך יש לנו החובה לעשות את הכל על מנת להשיבם הביתה בשלום. הדבר נכון בלחימה אך נכון שבעתיים באימונים. נתאמן, נלחם, ננצח ונחזיר אותם הביתה בשלום. נזכור ונשמור”.

 

יו”ר ימינה נפתלי בנט בירך את וינטר על המינוי – וכתב בטוויטר: ”עופר, מפקד אמיץ ויצירתי, היה לצדי במבצע ‘ענבי זעם’ בלבנון, פיקד בעוז על חטיבת גבעתי בקרבות ״צוק איתן״, וזכיתי בו כמזכ״צ בהיותי שר ביטחון. עופר, בהצלחה”.

לאחרונה סיים וינטר את תפקידו כמזכיר הצבאי של שר הביטחון ומונה למפקד אוגדה 98.

בטקס חילופי התפקידים אמר לו הרמטכ”ל אביב כוכבי: “עופר, אתה אחד מהקצינים המנוסים ביותר שיש לנו בצה״ל היום. אני סומך עליך, מאמין בך ואני בטוח שאתה הולך להטיס את אוגדה 98 בעוד זוויות שיפוע שאנחנו מתכוונים אליהם, בטח בהקשרי התפיסה והתר״ש שאליו אנחנו מכוונים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רן
    10/08/2020 09:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. צבא של ערב רב.

  2. השמטה שכולה בושה !!
    10/08/2020 10:23
    אברהם
  3. “רק אל תאמר בלבבך כוחי ועוצם ידי עשו לי את החייל הזה,,,”
    אשרינו שיש לנו קצינים כמו עופר וינטר – השם יהיה אתך גיבור החייל,,