הזיה חדשה של אנשי ‘רק לא ביבי’: הרצתו של ריבלין לראשות הממשלה

הפרשן של 'מעריב' ומי שנחשב לאחד מגדולי המבקרים של ראש הממשלה, מציג בטורו תרחיש הזוי, לפיו נשיא המדינה יהיה זה שיעמוד בראש מחנה ה'רק לא ביבי'
חרדים 10
י"ז אב התש"פ / 07.08.2020 16:45

בן כספית, הפרשן של עיתון ‘מעריב’ ומי שנחשב לאחד מגדולי המבקרים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, מציג בטורו תרחיש הזוי, לפיו נשיא המדינה יהיה זה שיעמוד בראש מחנה ה’רק לא ביבי’, אם ישראל תצא לבחירות.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

“הייאוש במערכת הפוליטית הגיע לנקודת רוויה”, כותב כספית. “יש המדברים, ברצינות, על הרצת הנשיא ראובן (רובי) ריבלין לראשות הממשלה. מדברים על זה גם באגף הימני וגם באגף המרכז־שמאלי של המפה הפוליטית.

“איך? כבר נמצא איך. הנשיא יתפטר, הכנסת תחוקק מה שצריך, הנשיא יעמוד בראש מחנה האנטי־ביבי וינצח בבחירות”, מקווה כספית.

לדבריו, “אם מישהו מסוגל להביא מצביעי ימין ולא להבריח מצביעי שמאל (בזכות היותו ליברל ממלכתי, בגיניסט, ליכודניק מהזן שהוכחד על ידי משפחת המלוכה), זה ריבלין.

“אגב, חובה להדגיש: ריבלין עצמו לא שותף להזיה הזו. אני מניח שאם יישאל, יזרוק את השואלים מכל המדרגות. הוא את הקריירה הפוליטית שלו מיצה. הבעיה היחידה שלו היא שהוא נותר איש הימין הממלכתי האחרון לפליטה”.

כספית טוען עוד, כי “דרמה האמיתית היחידה שיכולה להתרחש סביב ריבלין היא במקרה שישראל אכן תיגרר על ידי נתניהו לבחירות. משיחות שקיימו איתו מקורבים באחרונה הם התרשמו שאם יהיה לנשיא שיקול דעת בקשר להטלת הרכבת הממשלה על נתניהו, הוא יעדיף להתפטר ולא לעשות את זה.

“לא מדובר במקרה שבו נתניהו משיג 61 ממליצים ומעלה. במקרה הזה, אין לריבלין שיקול דעת והוא חייב להטיל את הרכבת הממשלה על נתניהו. בכל מקרה אחר, זה פשוט לא יקרה. אם לנתניהו יהיה יתרון מכריע במספר הממליצים על פני יריבו, ריבלין יתפטר ולא יטיל עליו את הרכבת הממשלה. הוא לא יירשם בהיסטוריה כמי שהטיל את הרכבת הממשלה על נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    נשיא המדינה
    07/08/2020 17:22
    אריה
  1. נשיא שהתבטה בפרשת דומה בני עמי בחרו בטרור ולא חזר בו, מוסרית הוא יכול להיות ראש ממשלה?