זרק והחטיא I אישום: שב”ח ניסה לפצוע עם סכין חרדי בגן אירועים

"העובד הבחין במחבל כשהוא אוחז בסכין בידו והסתתר מאחורי שולחן בחדר הקירור. המחבל, שעמד מצידו השני של השולחן, השליך את הסכין לעבר גופו במטרה לפצוע אותו, אך החטיא" • כתב האישום מגולל את ניסיון הרצח בגן האירועים
חיים טוויל
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 14:01

פרקליטות מחוז דרום (פלילי) הגישה היום (חמישי) לבית המשפט המחוזי בבאר שבע כתב אישום נגד תושב חברון, ללא אישור שהיה בישראל, אשר על רקע לאומני ניסה לפצוע באמצעות סכין עובד מטבח חרדי בגן האירועים בקיבוץ ברור חיל.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

על פי עובדות כתב האישום, שהוגש באמצעות עו”ד אדוה וויצגן לוי, הנאשם נכנס ביום 19.7.20 לישראל שלא כחוק והגיע לאולם האירועים ‘ארבע עונות’ בקיבוץ ברור חיל, בו נהג לעבוד, כדי לשוחח עם מנהלו.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

כאשר הבין שהמנהל לא נמצא, החליט לישון באולם האירועים ולהמתין ליום המחרת. במהלך הלילה, גמלה בליבו של הנאשם ההחלטה לבצע מעשה טרור, לפגוע באדם יהודי בשל היותו יהודי, וזאת מתוך מניע מדיני, דתי לאומני או אידיאולוגי.

בשעות הבוקר, הבחין הנאשם בעובד במטבח, שהינו יהודי בעל מראה ולבוש מסורתי-דתי, נטל בידו סכין משוננת והניח אותה על שולחן במטבח, סמוך למקום בו עמד עובד המטבח. העובד חשד במחבל, לקח את הסכין והחזירה למקומה הרגיל.

מכתב האישום עולה, כי סמוך לאחר מכן, נטל המחבל שוב בידו את הסכין, התיישב על כסא בגן האירועים וכאשר הבחין שהעובד הולך בגפו, החל לעקוב אחריו עם הסכין ביד, ונכנס בעקבותיו לחדר הקירור.

העובד הבחין במחבל כשהוא אוחז בסכין בידו והסתתר מאחורי שולחן בחדר הקירור. המחבל, אשר עמד מצידו האחר של השולחן במרחק מטרים בודדים מהעובד, השליך את הסכין לעבר גופו במטרה לפצוע אותו, אך החטיא והסכין חלפה סמוך לגופו ונפלה על הרצפה בסמוך לעובד.

מיד לאחר מכן, ברח המחבל מאולם האירועים והעובד התקשר למשטרה ודיווח על האירוע.

כתב האישום מייחס לנאשם ביצוע עבירות של מעשה טרור – ניסיון פציעה בנסיבות מחמירות וכניסה או ישיבה בישראל שלא כחוק.

הוגשה בקשת מעצר עד תום ההליכים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות