פרופ’ גמזו על החילול ה’ בבעלזא: “זה מטריף אותי ומכעיס אותי”

ממונה הקורונה הציג את עיקרי התוכנית להתמודדות עם הנגיף ואמר על ההתנהלות בערים אדומות: "בכל העולם סוגרים ערים כאלו - אבל כולם מבינים שהציבור שם על הקצה" • "ייתכן שמערכת החינוך לא תיפתח בערים אדומות"•
חרדים 10
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 13:30

פרופסור רוני גמזו הציג היום (חמישי) את עיקרי התוכנית לבלימת התפשטות הנגיף, שאושרה אמש בקבינט הקורונה.

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

בפתח דבריו אמר פרופ’ גמזו: “התחלואה בישראל היא הגבוהה בעולם. חייבים בנקודת הזמן הזאת להוריד את התחלואה. לא רק בגלל הצד הבריאותי אלא כלכלי. ישראל מדשדשת. אנחנו עומדים במקום. ברור שכולם מבינים את המשמעות של סגר – פגיעה בחברה ובכלכלה. לאחר התייעצות עם כל המומחים בישראל, הכיוון הוא שכרגע מחכים עם צעדים דרסטיים של הגבלות.המסר שלי לקבינט התקבל בפה מלא”.

לדבריו, “כולם הבינו שאנחנו רוצים להפחית את מקדם את ההדבקה עוד יותר ולשמור עליו לאורך זמן. זה דורש מכולנו המון ריכוז. במקום סגר והגבלות מלמעלה, אני רוצה יותר שותפות וסדר מלמטה”.

יחד עם זאת, פרויקטור הקורונה ציין כי אם מספר החולים לא ירד גם האפשרות של סגר מונחת על השולחן.

הוא התייחס להתקהלות באירועים, ברקע החתונה ההמונית של חסידי בעלזא אמש – ותקף את ההתרופפות במשמעת: “הייתה לנו תקופה שלא היו בה שמחות ולא חתונות, בעיקר במגזר החרדי, והתקופה הזו עברה. כרגע אנחנו רואים שמחות עם הפרה של הכללים וזה לא יכול להימשך. מי שעושה את זה מתנהג באיזשהו אקט של כמעט רולטה. מה שראינו אתמול בחתונה זה פוטנציאל להדבקה המונית. זה מטריף אותי, ומכעיס אותי. אנחנו צריכים להיות הרבה יותר נוקשים. לסגור מתחמים לפני האירוע. אני פונה לציבור החרדי ולמנהיגו: אירוע כזה הוא בוודאות הדבקה וחולים קשים”.

הוא הדגיש: “תא משפחתי שיש בו מאומת אחד צריך להישאר בקפסולה. המשפחה הגרעינית, גם אם היא גדולה, לא יכולה לצאת”.

למרות ההחלטה על ביטול הסגר בסופי השבוע, יוטלו הגבלות משמעותיות על הערים ‘האדומות’ שבהן מספר חולי הקורונה גבוה במיוחד. בעוד כשבועיים תיבחן מחדש אפשרות הסגר, בערים אדומות יאכפו ביתר שאת את המגבלות הנוכחיות וייתכן שיטילו הגבלות מוסדות החינוך.

פרופסור גמזו התייחס להתנהלות הצפויה בערים האדומות: “הערים הללו לא רבות, מדובר ב-20 ערים. צריך להיכנס פנימה, לוודא שהציבור משתף פעולה. הציבור וראשי הרשויות צריכים לדעת ששיתפנו פעולה איתם בחוזה. בכל העולם סוגרים ערים כאלו – אבל כולם מבינים, שהציבור שם על הקצה. הבקשה שלי – לא לשחק ולהקטין בדיקות ושיתוף פעולה”.

הוא הדגיש כי ייתכן שמערכת החינוך לא תיפתח בערים אדומות ב-1 בספטמבר.

על מצבם של בתי החולים בישראל אמר: “אני חושב שמערכת האשפוז שוב מוכיחה את העוצמה שלה. אני יודע מה קורה בבתי החולים – הם עדיין ביכולת עמידה טובה. בהסתכלות קדימה אל החורף – חשוב מאוד שנוריד את מספר החולים לפני שנגיע לאמצע אוקטובר”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות