פעילות גם בימי הקורונה: מציאות שעולה על כל דמיון ב’שלובות’

בעלי צרכים מיוחדים, מתקשים שבעתיים להתמודד עם הנחיות הריחוק והיעדר פעילות, לאחר שהמתינו שנה שלימה בתקווה ל'נופשון' הקבוע • ב'שלובות' מצאו פתרון: חונה דייטש יזם והפיק 'נופשון מהבית'
חרדים 10
ט"ז אב התש"פ / 06.08.2020 01:26

למי שמכיר את שלובות, הסלוגן איתו יצאו השנה לנופשון הקיץ – “שלובות המשפחה הגרעינית שלי” היה מובן מאיליו, קולע ואומר הכל.

שלובות הוא ארגון שפועל כבר למעלה מ-8 שנים. הארגון נועד לבנות בעלות צרכים מיוחדים, בגילאי 17 ומעלה, ומעניק להן מענה בפן החברתי, הרגשי – ובמקצועיות עם נשמה.

הפעילות היא סביב השנה, במסיבות, בשבתות, בקשר ישיר עם מתנדבות והווי וכיף שלא נגמר.

גולת הכותרת של הארגון בכל שנה, היא נופשון הקיץ.

הרב חונא דייטש, העומד לימין הארגון בכל השנה ובפרט בימים אלו, נרתם בכל מרצו וכוחו לגייס כספים, חסויות ופינוקים לבנות ולמתנדבות, כדי שהכל יהיה ברמה הגבוהה ביותר, שלא יחסר שום פרט – בנאמנות, נחישות ואהבת אמת לבנות היקרות.

על הנופשון שוקדים בהכנה מוקדמת ימים ולילות, על מנת שהכל יהיה מוגש לבנות בצורה החווייתית ביותר, עם מקסימום הנאה וכיף. התוכן מותאם לבנות ברמה גבוהה ובמחשבה על כל פרט, והשבוע הזה מוכיח את עצמו פעם אחר פעם.

האושר של הבנות וההודיה העצומה של המשפחות בכל פעם מחדש, מעניקים את הכח להמשיך הלאה.

השנה, הנהלת הארגון, שבראשה עומדות 3 נשים יקרות – מ’ פלדמן, ה’ שלאף, וס’ ארליך – עמדה בצומת מורכבת. כמו כולם הם ידעו שנופשון רגיל לא יוכל להתקיים, אבל הם ידעו דבר נוסף  – את הבנות שלהן לא ניתן לאכזב. הן מחכות, מתקשרות לשמוע מה קורה, דואגות, כבר לא מסוגלות לשאת בקורבנות התקופה, ורוצות את הכיף של כל שנה. הפעם – יותר מתמיד.

בנוסף – הארגון קיבל פניות רבות מהורים שמחפשים מילוי אמיתי ותעסוקה הולמת לבת שלהם, שכל כך מחכה למשהו שישים לב אליה, וישא עמם בעול. הזעקה היתה נואשת. הם סיפרו על בנות שנכללות בקבוצת סיכון ולא יוצאות מביתן חודשים, כדי לשמור על עצמן.

היה ברור כי צריך להיות כאן נופשון.

הם ידעו שלא מתאפשר נופשון רגיל, אך היו נחושים לעשות לבנות את “שלובות” גם השנה. ואולי אף יותר מתמיד.

ובמקום הזה, בו היה ניתן לפרוש ובצדק, הנתונים לא הותירו הרבה ברירה, הם בחרו אחרת, הם זיהו את הצורך הנואש יותר מאי פעם, ובחרו לתת מענה.

ההחלטה לא היתה פשוטה, האחראיות ראו חשיבות עצומה בשמירה על כל כללי משרד הבריאות, עם מקסימום אחריות וזהירות. הבנות שנכללות בקבוצת סיכון, לא נתנו הרבה אפשרות של מפגשים חוויתיים וכיף של יחד כמו בכל שנה, והיה ברור כי הנופשון השנה יערך בצורה אחרת. הנהלת הארגון היתה  נכונה לעשות ככל הניתן בהתאמה מלאה לצורך המורכב הזה, מתוך שמירה על כל הכללים.

מהנקודה הזאת ‘שלובות’ יצא לדרך.

הארגון היחיד שלמרות הכל נתן מענה מושלם לבנות ומותאם למצב,  נופשון מהבית, מלא חוויות כמו כל שנה, עם הסלוגן – “שלובות, המשפחה הגרעינית שלי”.

דיסק מלא תכנים, כיבוד ומתנה מפנקת חולק בכל יום לבנות, הפעילות היתה מתוכננת עד הפרטים הקטנים, ומאחוריה הושקעה מחשבה מרובה. הדיסק כלל הפעלות מרחוק, ותכנים מגוונים, הסרטות של אירובי, הסרטות של המנון ותנועות ושירי בוקר, ותשומת לב לכל אחת דרך המסך.

הנחיה ברורה לפני ואחרי כל פעילות, חיברה לתחושה שאנחנו כאן באמת בנופשון, בשלובות, מהבית, אבל הכי ביחד בעולם—

יחד עם הדיסק כל בת קיבלה ערכה משלימה, במהלך הצפייה היא נעזרה בערכה על  מנת ליצור חוויה מושלמת, הערכה מושקעת ומפנקת עד הפרטים הקטנים, ויוצרת חוויה של נופשון. החל מחולצה של שלובות, משקפי שמש, חומרים עבור הפעלות אומנות, שובר גלידה שאיתו הבת תקבל גלידה עם אוטו גלידה שיעבור בין כל בתי הבנות, ועוד פינוקים ואביזרים משלימים.

לכל בת הוצמדה מתנדבת קרובה, שאחראית בכל יום לתת לה את הערכה והדיסק, ולחוות יחד איתה את הנופשון. אם באופן ישיר – לשבת יחד במרחק בטיחותי ולהנות מצפייה ועשייה חויתית, או דרך הטלפון והמסך.

הכל מותאם לפי הצרכים השונים של הבנות. המתנדבות נותנות את התחושה שזה נופשון אמיתי, והן מהוות לבנות קשר קרוב וחברי גם בתקופה כזאת שאין להן סביבה חברתית ותומכת.

ההורים מספרים על בנות שלא יצאו מביתן חודשים, ופתאום מגיעים אליהן עד הבית, נותנים להן תשומת לב, תחושה של שייכות, הן רואות דרך המסך שקוראים להן בשמן ומתענינים בשלומן, הן מרגישות בנופשון של שלובות, מלאות תעסוקה, וכיף בלתי פוסק.

כך הצליחו בארגון שלובות לתת מענה אמיתי לבנות שהיו זקוקות לכך יותר מתמיד.

במשימה הלא פשוטה הזאת נצבו לימין הארגון אנשים בעלי לב עצום ורצון רק לתת ולעשות חסד עם בנותיו של הקב”ה. מעל הכל היה הרב חונא דייטש, איש החסד, רב הפעלים, בעל לב ענק ונתינה בלתי פוסקת שיצא מגדרו ועבד ועמל ללא לאות להתרים אנשי עסקים ובעלי הון כדי שיהיה לבנות הכי הכי בעולם, מפנק ודואג שלא יחסר להם דבר עש הפרט הכי קטן, וכבר שנים לקח על עצמו לשאת בעול הארגון, וגם השנה – ידו היתה מושטת לעזרה בכל הנצרך.

היו עוד הרבה נותני שרות, מפעילות ותורמים. כל אחד בשמו הטוב יבורך, שתרמו מידם הרחבה, מתוך אמונה והבנה שהשנה – יותר מתמיד, הבנות זקוקות לנופשון, המשפחות זקוקות לתעסוקה עבורן, והפעילות – הכרחית מאי פעם.

ככה קם לו הנופשון של שלובות, שבוע שלם של חוויה בלתי פוסקת, מתוך אמונה בחשיבות של כל רגע, מתוך שליחות, מתוך אהבה, והבנה – שמשפחה נשארת ביחד, גם כשזה קשה ולא פשוט. ושלובות – המשפחה הגרעינית…

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות