“נתניהו לא קם בבוקר ואומר, ‘איפה היועצים החרדיים שלי’?” I צפו בדיון

האם המפלגות החרדיות עדיין עם נתניהו? האם הם יכולים להיות שחקנים משפיעים בפתרון או בתיווך המשבר הזה? ומה הנציגים 'מריחים' מהשטח? • שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של אתר חרדים 10, התארחה בתוכניתה של מורן אזולאי בערוץ כנסת
חרדים 10
י"ד אב התש"פ / 04.08.2020 14:02

מורן אזולאי: שרי, דיבר פה ח”כ יצחק פינדרוס ולא שמעתי ממנו איזו שהיא התחייבות לוודא שההסכם יכובד כלשונו, וככל שאנחנו מבינים לנתניהו אין שום כוונה לסגת מהדרישה שלו לתקציב חד-שנתי עכשיו. עד כמה החרדים יכולים להיות כאן שחקנים משפיעים בפתרון או בתיווך המשבר הזה?

הכנסה קבועה מביטוח לאומי? בדוק היום את זכאותך לקצבה חודשית

שרי רוט: “תראי, מדברים הרבה על היחסים הטובים בין נתניהו לבין החרדים. דיברו על הקשרים שלו עם דרעי, מדברים עדיין…”

מורן אזולאי: הם עדיין חזקים בקשרים?

“עם דרעי זה עדיין חזק, עם ליצמן היו עליות ומורדות, עם גפני יש קשרים חזקים, נתניהו ניסה אפילו לבוא לקראתו ולתת לו ועדה מאד משפיעה עם יועצים מאד משפיעים מתוך הציבור החרדי, זה לא יצא בסוף בגלל תככים פנימיים. אבל בואי לא נפריז בזה, בואי לא נגזים. נתניהו לא קם בבוקר ואומר, ‘איפה היועצים החרדיים שלי, מה אתם אומרים, מה אני אעשה הבוקר? אלך לבחירות או לא אלך לבחירות?’

“מהרגע שגמלה בליבו החלטה ללכת לבחירות, בתנאי שהעם לא יאשים אותו כמובן, כי הרי יש פה משחק – רוצים בחירות, אבל פוזלים לסקרים לראות אם העם לא תולה בך את האשמה. בינתיים האחוזים שתולים בנתניהו את האשמה הם לא מדי גבוהים, ולכן משתלם לו לכאורה ללכת לבחירות. הסקרים די מיטיבים איתו – אז נכון שבחירות זה כמו סיר חמין, שאת יודעת מה את שמה בתוכו אבל לא ממש יודעת מה תמצאי בתוכו, ובפרט בעידן קורונה כשאנשים ללא עבודה, ללא פרנסה, נמצאים בבית, בידודים, חל”ת, זה לא מתכון טוב לבחירות.

“אבל אם אכן גמלה בליבו של נתניהו ההחלטה ללכת לבחירות, פינדרוס יכול לקפוץ, גפני יכול לקפוץ, דרעי יכול לקפוץ וליצמן יכול לקפוץ – וכולם יכולים לקפוץ – הוא יעשה את זה. בתרגיל כזה או אחר”.

מורן אזולאי: האם הוא ינצח את הבחירות?

“נניח שימינה רצה בבחירות, ונניח שיהיה לה מספר מנדטים גבוה. אבל הבוחרים שלהם הם פרו נתניהו. כשהם יבואו לבחירות ויגידו, אנחנו לא ממליצים על נתניהו, אז על מי אתם ממליצים? על איימן עודה? לא ריאלי להמליץ על נפתלי בנט.

נפתלי בנט? זה לא ריאלי. הוא לא יוכל להרכיב ממשלה. והאיש ברחוב, הימני, רוצה המלצה על ביבי. זו גם הבעיה של המפלגות החרדיות. ככל שהם רואים שמעמדו של נתניהו נחלש קצת בציבור החרדי, כך הם מעיזים להגיד משפטים כמו ‘אנחנו לא נתמוך’ או ‘כן נתמוך’ בהתגברות, ולהיות קצת אמיצים.

“כשהם יראו שהציבור החרדי שוב מחבק את נתניהו, הם שוב יתמכו בו. היום, הם מעיזים לומר אמירות כמו ‘לא צריך ללכת לבחירות’, זה לא משהו ששמענו מהם פעם, בתקופות שבהן ‘מה שנתניהו יעשה’ היה ‘קדוש קדוש’. אין כבר את ה’קדוש קדוש קדוש’ הזה.

“למה? כי הם מריחים שהשטח בוער. והשטח כועס בגלל הנימוקים שלו. אין עבודה, יש חל”ת, הילדים בבית, ‘עושים לנו סגרים בלי שקיפות בנתונים’. כל הדברים האלו גוררים כעס, ובעל הבית האחראי, מבחינת הציבור החרדי, זה נתניהו. הנציגים החרדיים לא טיפשים, הם רואים את כל הדברים האלו, הם שומעים את הדברים האלו. למשל חבר כנסת כמו פינדרוס, הוא יושב בקבוצות וואטסאפ, הוא מקשיב לרחש הציבור – ואני חושבת שזה דבר מאד יפה. ויש שם תסיסה מאד גדולה”.

צפו בראיון המלא.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות