השר מאיים: ‘כחול לבן’ יכשילו לנו את התקציב? נרכיב ממשלה חלופית

השר לשיתוף פעולה אזורי הצהיר: כחול לבן לא הולכים לוותר על נושא תקציב דו שנתי? גם הליכוד בראשות נתניהו "לא מתכוון למצמץ" • "הרצון שלי ושל הליכוד הוא שהכנסת לא תתפזר אלא שתקום ממשלה אחרת בתוך הכנסת ה-23"
אריה ריבקינד
י"ג אב התש"פ / 03.08.2020 20:55

השר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, העניק הערב (שני) ראיון לתוכנית של וילנסקי וברדוגו בגלי צה”ל והצהיר באופן חד משמעי, כי אם השבוע לא יעבור תקציב חד שנתי – הליכוד יחתור להקמת ממשלה חלופית בתוך הכנסת הנוכחית.

בסוף תצטער שיצאת פראייר: אולי מגיע לך הרבה כסף מביטוח לאומי

אקוניס אמר: “אם עוד השבוע לא נביא לממשלה תקציב חד שנתי, זה תלוי גם במענקים בוודאי, ולא יקבלו שום הכרעות ברוב קולות דמוקרטיות ואם כחול לבן יכשילו – כולם ידעו מי ידרדר את ישראל לבחירות רביעיות, האשמה תיפול כולה על גנץ”.

אם תעשה מה שהוא עשה, יש סיכוי טוב שתהיה מסודר בחיים. רוצה גם?

אקוניס הוסיף, כי בדומה לשמועות על כך שכחול לבן לא הולכים לוותר על נושא תקציב דו שנתי, גם הליכוד בראשות נתניהו “לא מתכוון למצמץ”.

הוא הסביר, כי בשל החשש מגל שלישי בתחילת החורף, מפלגתו תומכת בהעברת תקציב חד שנתי שיזרים כסף.

לדברין, במידה ואכן ממשלת האחדות לא תגיע להסכמות, הליכוד יחתור להקמת ממשלה חלופית מבלי לפזר את הכנסת. “אם כחול לבן יכשילו את התקציב החד שנתי, אנו עלולים להידרדר לבחירות. הרצון שלי ושל הליכוד הוא שהכנסת לא תתפזר אלא שתקום ממשלה אחרת בתוך הכנסת ה-23”.

מוקדם יותר היום התייחס נתניהו, בפתח ישיבת סיעת הליכוד, לתקציב והסביר כי תקציב חד שנתי הוא “חיוני” למשק הישראלי והפציר להעביר אותו במיידי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות