יולי אדלשטיין: “הגיעו לי מים עד כאן בגלל השנאה לחרדים”

שר הבריאות הסביר ההחלטה לאשר כניסת 16 אלף סטודנטים ובחורי ישיבה מחו"ל והדגיש: רוב הנכנסים במסגרת המתווה כלל אינם חרדים • על המתנגדים למתווה: "זה ממש מריח לי שהיהודים האלה מפיצים מחלות, אין לי שום הסבר אחר. נמאס לי מזה. פשוט נמאס לי, זה אנטישמיות לשמה"
חרדים 10
י"ב אב התש"פ / 02.08.2020 10:29

על רקע העליהום התקשורתי נגד משרד הבריאות על שגיבש מתווה לכניסת אלפי תלמידים מחו”ל, טען שר הבריאות יולי אדלשטיין – בראיון שהעניק לתכנית ‘אופירה וברקוביץ’ בחדשות 12, כי התכנית אינה כוללת רק תלמידי ישיבה חרדים והיא אף מלווה בתוכנית בידוד מוקפדת.

השר הסביר מה עומד  מאחורי התוכנית: “אני פותח באמת אחרי התלבטויות רבות, חודשיים של דיונים עם רשות ההגירה וכל הצוות המקצועי במשרד. אני פותח אפשרות לאותם מוסדות שיש שם תלמידים מחוץ לארץ ושיש להם אפשרות לעשות להם בידוד בפנימיות”.

השר אדלשטיין הדגיש, כי רוב הנכנסים לארץ במסגרת המתווה שגובש כלל אינם חרדים.

“זה כמו תוכנית ‘מסע’ שבה אלפי צעירים שמגיעים לארץ, או תוכנית ‘נעלה’ המיועדת לאלפי תיכוניסטים, סטודנטים בכל האוניברסיטאות, אברכים בישיבות וישיבות הסדר, האברכים והישיבות הם רק חלק מהאלפים שיכנסו לארץ בעקבות אישור המתווה”.

הוא הוסיף: “חבל שאין לי פה את הטלפון להראות לכם את הברכות שקיבלתי מיו”ר הסוכנות, מתכנית נעל”ה, ‘תודה רבה הצלת את הציונות, הצלת את המוסדות’. למחרת אני פותח את העיתון ורואה כותרת ענקית 17,000 אברכים לארץ, הצלחה של דרעי וליצמן, נמאס לי מזה. פשוט נמאס לי, זה אנטישמיות לשמה, אנשים שכותבים את כל זה יודעים יותר טוב ממך וממני, הם עושים את הדברים האלה בכוונה”.

שר הבריאות טען כי מדובר באנטישמיות: “הגיעו לי מים עד כאן בגלל השנאה כלפי החרדים בכל דבר. זה ממש מריח לי שהיהודים האלה מפיצים מחלות, אין לי שום הסבר אחר”.

מבקרי התוכנית ניסו לטעון כי יש לחייב רק את בחורי הישיבות בבידוד. “הם כולם יעשו בידוד”, הבהיר.

אשר לדיווחים לפיהם האברכים ישהו ב’בידוד מקוצר’, אמר השר כי זה לא נכון: “מי שרשם את הדברים האלה הוא פושע”.

 

סגן שר האוצר איציק כהן התייחס גם הוא הבוקר, בראיון לקלמן ליבסקינד ואסף ליברמן ברשת ב’, להחלטה לאפשר לאברכים חוצניקים להיכנס לארץ ואמר כי לדעתו, אם הדבר עלול לסכן את הציבור – אז לא לאשר את כניסתם.

“אלה בחורי ישיבה שלומדים בארץ, כמו סטודנטים זרים, הנושא עדיין בדיון. אם תתקבל החלטה – הכול יהיה לפי הכללים, עם בידוד ובדיקות”.

הוא הוסיף: “אם אפשר לקבל אנשים בריאים לארץ, שכאן נמצא מרכז הלימודים שלהם, ובלי לסכן אותם ואחרים, עמדתי היא לאפשר. אם הדבר מסכן, או עלול לסכן מישהו – אז לא לקבל אותם”.

פרוייקטור הקורונה, הפרופ’ רוני גמזו, אמר הבוקר בריאיון לרשת ב כי יישקל גירוש של תלמידים זרים שלא עמדו בתנאי הבידוד, זאת בתגובה להחלטת הממשלה לאשר כניסת 16 אלף סטודנטים ובחורי ישיבות לישראל.

“אני אומר לראשי המוסדות – בין אם זה ישיבות או אוניברסיטאות – כל אחד שמגיע ואמור להיות בקפסולה ולא ישמור על הקפסולה, נצטרך לנקוט בצעדים כלפי המוסד ואולי כלפי אותו אחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    יהודיים אנחנו שווה להיכנס
    02/08/2020 21:57
    יעל
  1. כולנו תחת כותרת אחת יהודיים אוי אוי לשנאת חינם הזאת .
    במקום להיות מאוחדיים הכל בדיוק הפוך בשביל הצטוט ואינטרסיים אישיים