קרע בקואליציה I החרדים צעקו לגנץ: “לא תהיה ראש ממשלה” 

כחול לבן ואמיר אוחנה תמכו בחוק האוסר טיפולי המרה • החרדים זועמים על גנץ וביבי • ליצמן: "ההתנהלות הקלוקלת - קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם" • גפני: "לא נשתף פעולה עם כחול לבן. גם הליכוד שווה לכפרות. שוקלים צעדינו" • סמוטריץ לחרדים: "לא נמאס להיות פראיירים?!''
אריה ריבקינד
א' אב התש"פ / 22.07.2020 13:51

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק לאיסור טיפולי המרה של יו”ר מרצ ניצן הורביץ – ברוב של 43 בעד מול 35 מתנגדים.

אל תצאו פראיירים: ייתכן ומגיע לכם הרבה מאד כסף מביטוח לאומי

כחול לבן תמכה בחוק, בניגוד לעמדת הקואליציה. גם השר אמיר אוחנה הצביע בעד החוק.

במפלגות החרדיות זועמים על כחול לבן ועל הליכוד.

הסוד שלו: לעשות תואר יוקרתי ללא מכינה וללא תנאי סף • רוצה גם?

ח”כים חרדים צעקו במליאה לעבר יו”ר כחול לבן בני גנץ:  “לא תהיה ראש ממשלה”.

בימינה התפלגו בהצבעה, כאשר החרד”לים הצביעו נגד, בעוד נפתלי בנט ואיילת שקד יצאו מהמליאה. הרשימה המשותפת התפצלה לאגף החילוני והדתי, השר אוחנה מהליכוד הצביע בעד, ושני שליש מהליכוד לא התייצבו להצביע.

בש”ס החליטו לאות מחאה על התנהלות הליכוד, לנטוש את המליאה ולא להשתתף בהצבעות עד להודעה חדשה.

שר הבינוי והשיכון יעקב ליצמן הגיב: “ההתנהלות הקלוקלת של כחול לבן בניגוד למשמעת הקואליציונית היא קריאת תיגר על השותפות הפוליטית איתם בצורה הזו. על הליכוד להחליט אם הוא יודע לנהל קואליציה או שהוא מאבד עצמו פוליטית”.

יו”ר דגל התורה ח”כ משה גפני אמר: “לא נשתף פעולה עם כחול לבן. אבל גם שלטון הליכוד שווה לכפרות, איפה היה ראש הממשלה נתניהו? למה אמיר אוחנה הצביע בעד? שוקלים את צעדינו”.

סגן השר אורי מקלב: “אין משילות וחוקים במחלוקת מאושרים. לצערנו אנחנו רואים חולשה והתרופפות ביכולת המשילות של מפלגת השלטון לצד התנתקות מצרכי הציבור. המריבות והוויכוחים הפנימים בליכוד משליכים על חוסר יכולת המשילות שלהם – אי אפשר להתנהל באין הנהגה”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ’ מסיעת ימינה תקף: ”אז הליכוד וכחול לבן, השותפים של המפלגות החרדיות לקואליציה, בגדו בהם והעבירו עכשיו יחד עם האופוזיציה חוק שפוגע בקדושת המשפחה היהודית בניגוד למשמעת הקואליציונית.

“עדיין המפלגות החרדיות יצייתו למשמעת הקואליציונית ויצביעו נגד וועדת החקירה הפרלמנטרית שלי?! לא נמאס לכם להיות פראיירים?!”

השר דודי אמסלם תקף את אנשי כחול לבן ואת אמיר אוחנה: “שר המשפטים וכחול לבן – אני מתבייש במה שעשיתם. אתם נוהגים בחוסר יושר וחוסר הגינות. מר שר המשפטים, אתה ואני דחינו את זה. אתה מודיע לי לפני חמש דקות, אתה לא מתבייש? אתה רוצה לרמות גם אותנו”.

השר אמסלם פנה לבני גנץ: “מה שעשית היום, אתה זה שמקדם את ישראל לבחירות. צעקת בראיונות שאתה לא רוצה בחירות, אתה מוביל אותנו לבחירות”.

יו”ר כחול לבן שר הביטחון בני גנץ כתב לפני ההצבעה בטוויטר: “טיפולי המרה נולדו בחטא, ומקומם מחוץ לחוק. לכן נצביע היום בעד החוק ונגד טיפולי המרה. לשם כך הגענו. את זה הבטחנו ונקיים. זה הדבר הנכון לעשות”.

שר התיירות אסף זמיר מכחול לבן אמר: “שואלים אותנו לעיתים מה הם הקוים האדומים שלנו. להלן דוגמא חיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות