חבר המועצה: ‘תבטיח מלונית לכל בית עם חולה – יבואו יותר להיבדק’

מאיר פרוש הסביר לאדלשטיין בחמ"ל בביתר: "ההמתנה עד לשלב ש-50% מבני הבית יחלו בכדי להוציא את המשפחה כולה למלונית - מהווה חסם" • פרופ' גרוטו: "אם כל המשפחה תצא למלון, אז אין סיבה שלא יתבצע בידוד ביתי, זה בטוח יותר" • חבר מועצה: "אבל אם יבטיחו מלון לכל בית שיימצא בו חולה - יבואו יותר להיבדק"
תמי גיל
כ"א תמוז התש"פ / 12.07.2020 21:24

במסגרת הסיורים שעורך שר הבריאות יולי אדלשטיין, יחד עם צוות משרדו בראשות פרופ׳ איתמר גרוטו ונציגי המל״ל ופיקוד העורף, הם הגיעו היום (ראשון) לעיר ביתר, שם נפגשו עם ראשי  הרשות המקומית – לדון במצב התחלואה ובדרכים באמצעותם ניתן להקל על התושבים.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

נציגי פיקוד העורף ציינו, כי ישנו שיתוף פעולה הדוק עם הרשות המקומית ונעשית עבודה בהוצאת חולים מהעיר למלוניות.

עוד בנושא:
‘מרגע ש’כינר’ נפתח, פתאום קפיצה מטורפת של מאומתים חרדים’

עם זאת,  סגן השר מאיר פרוש הבהיר כי ההמתנה עד לשלב בו 50% מבני הבית יחלו בכדי להוציא את המשפחה כולה למלונית – מהווה חסם.

פרופ׳ גרוטו, שעדיין לא מכיר את השנור הירושלמי, הסביר כי אם כל המשפחה יוצאת בלאו הכי, אין סיבה שלא יתבצע בידוד ביתי. לדבריו, בידוד ביתי תוך שמירה על מרחק וחלונות פתוחים, בטוח יותר מאשר להוציא את בני המשפחה הבריאים למלונית קורונה.

חבר מועצת העיר  בנימין הרשלר אמר בדיון: “במידה ותובטח מלונית לכל בית אב שיימצא בו חולה – יבואו יותר להיבדק”.

שר הבריאות אמר בישיבה כי הפעולה הקלה ביותר לביצוע היא הכרזה על סגר ארצי, אך הרצון למנוע זאת מאלץ לבצע הגבלות נקודתיות לפרקי זמן מוגבלים.

הוא ציין כי הוא מודע היטב לקושי של התושבים ונחוש לסייע להם, והתחייב כי לא יוטלו הגבלות על איזור בטרם יוודאו הגורמים המקצועיים כי יש די מקומות במלוניות הבידוד.

שר הבריאות הדגיש את חשיבות שיתוף הפעולה מצד הרשות המקומית והבהיר כי הדבר מאפשר לתושבים לקבל את ההגבלות בהבנה.

ראש העיר מאיר רובינשטיין אמר כי יש לפעול בזריזות להכשרת מלוניות ייעודיות והוצאת החולים במהירות מהעיר. “אין כאן ממשיכי דרך של יורם לס… כולנו חדורי מטרה להביא להבראת העיר”.

יצוין, כי עד הסגר שהוטל על העיר, רבים מהתושבים זילזלו בהנחיות משרד הבריאות.

לפני כן, ביקר השר אדלשטיין בעיריית ירושלים ולאחר הסיור בביתר הגיע לבית שמש, קרית מלאכי, רמלה ולוד.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צודק חבר מועצה בנימין הרשלר
    12/07/2020 23:14
    חיים מרדכי
  1. בשכונה שלנו יש קרלינר שהרעיד את כל האיזור עם צעקותיו (במה שאמור היה להיות תפילות) במשך 3 חודשים, סוף דבר: כל משפחתו נדבקה, ואחרי שכול משפחתו נדבקה לקח אותם לנופש בכינר + 4 סלי עופות ודגים לשבת, שנשלחו במקפיא.