‘ההדבקה לא תרד עד סופשבוע? תידרש החמרה עד כדי סגר מלא’

צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית שיגר לראש הממשלה הערכה קודרת על מה שצפוי בהתפרצות הגל השני • התחזית: 100 נפטרים נוספים עד סוף יולי • החוקרים: "קצב העלייה במונשמים דומה לקצב העלייה בנדבקים" • "התדרדרות נוספת תגרום לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות"
חרדים 10
כ' תמוז התש"פ / 12.07.2020 18:53

צוות של חוקרים מהאוניברסיטה העברית בירושלים המליץ היום (ראשון) לממשלה להמתין עד לסוף השבוע כדי לראות אם העלאת המודעות, חובת חבישת מסכות וסגירת אולמות האירועים הועילו לצמצום בקצב ההדבקה.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

החוקרים כתבו: “מסתמנת התייצבות מסוימת בקצב התפשטות המגפה, אך עדיין לא במידה מספקת. בקצב ההכפלה הנוכחי, בתחילת השבוע של ה-19 ליולי תידרש החלטה על החמרת צעדי המנע, כדי לבלום התדרדרות שעלולה להוביל לכשל ביכולת העמידה של מערכת הבריאות – מהסגרים אזוריים נרחבים ועד כדי הסגר מלא.

“יש לוודא איסור מוחלט של התקהלויות בכל מקום סגור. יש להמתין עד סוף שבוע זה ולאפשר בחינה של השפעת צעדי המנע שבוצעו החל מ-2 ביולי”.

החוקרים החתומים על המסמך – שפורסם ב’ישראל היום’ –  הם פרופ’ ינון אשכנזי, פרופ’ רן נירפז מבית חולים הדסה, פרופ’ דורון גזית, פרופ’ רונית קלדרון-מרגלית, ד”ר מיכאל אסף ופרופ’ נדב כץ – ממכון רקח לפיסיקה ומביה”ס לבריאות הציבור באוניברסיטה העברית בירושלים.

התחזית שלהם קודרת: “קצב העלייה במאושפזים נתמכים נשימתית עולה בדומה לקצב העלייה במספר הנדבקים החדשים. מאז תחילת אפריל, מדד זה חוזה באופן אמין גם את התמותה הצפויה ואת העומס בבתי החולים”.

החוקרים קבעו במסמך שלהם, כי התחזית היא לתוספת של כ-100 נפטרים נוספים עד סוף חודש יולי.

לטענת החוקרים, המדד החשוב עבורם הוא כמות החולים במצב בינוני-קשה, ובנוגע לכך הם אומרים שנותר עוד כשבוע של בדיקות: “ההשפעה במדד החולים הנתמכים נשימתית (בינוני+קשה) מעוכבת בכ-10-13 ימים ביחס לשינוי מגמות במגיפה (הנובעים למשל מביצוע צעדי מנע)”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות