חטיפת הקצין: מרדף אמיץ אחרי החוליה בתוך מנהרה

אומץ לב תחת אש: ממצאי תחקיר החטיפה מלמדים כי כאשר הבין סגן מפקד סיירת גולני כי קצין נעדר, גייס שני לוחמים ותוך חירוף נפש פתחו במרדף עומק של 20 מטרים אחרי חוליית המחבלים
אליעזר היון
ז' אב התשע"ד / 03.08.2014 02:08

ככל שחולפות השעות מתגלים פרטים נוספים על האירוע בו נחטף סגן משנה הדר גולדין הי”ד. על פי התחקיר עולה כי מיד לאחר הארוע פתח סגן מפקד סיירת גבעתי במרדף אמיץ בתוך מנהרת טירור אחרי החייל הנעדר ומחבלי החמאס.

על פי הממצאים המותרים כעת לפרסום עולה התמונה הבאה: ביום שישי בבוקר נקלעו כוחות צה”ל למארב באזור רפיח במהלך סריקה אחר פיר מנהרה. על הכוח הופעל מטען חבלה על ידי מחבל מתאבד, וזה גרם למותם של שני חיילים – רס”ן בניה שראל (26) מקריית ארבע וסמ”ר ליאל גדעוני (20) מירושלים.

בתוך זמן קצר הגיע למקום סגן מפקד סיירת גבעתי ולאחר שנכנס לתוך המבנה גילה גופת מחבל ואת שני החיילים מוטלים לידו. סגן המפקד תפס במהירות כי קצין נוסף, סגן משנה גולדין, חסר והחליט לנקוט בפעולה.

ביחד עם שני לוחמים נוספים חדר אל תוך מנהרת טירור התקפית המרופדת בקירות ביטון והחל במרדף אחרי המחבלים והחייל החטוף. פעולתו של סמ”פ רוויה היתה בסיכון עצום, שכן הם עלולים היו להיתקל בירי של המחבלים המכירים היטיב את תנאי השטח, כמו גם בהתמוטטותה של המערה.

בכירי צה”ל ופיקוד הדרום ידעו על המצוד המתחולל במערה ודקות של מתח וחרדה עברו עליהם כאשר הקשר על השלשה ניתק.

בינתיים הצליח הסמ”פ למצא פריטים של גולדין המוגדרים כבעלי ערך עבור הצבא, ושאולי שימשו את הרבנות הצבאית הראשית בקביעת מותו של הקצין. לאחר דקות ארוכות הבין הסמ”פ כי החוליה נמלטה כפי הנראה מפיר אחר. השלשה חזרו לנקודת המוצא וחברו לכח גבעתי שהמתין במקום.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    tzadikim!
    03/08/2014 10:26
    ani
  1. mosrim et hanefesh al menat lehatzil