‘מרגע ש’כינר’ נפתח, פתאום קפיצה מטורפת של מאומתים חרדים’

בשישי-שבת יצאו 30% מהבדיקות בביתר חיוביות. האם בגלל שנפתחו מלונות, פתאום עומדים בתור להיבדק? • גורם במשרד הבריאות לחרדים 10: "בבני ברק היו שהתנו עריכת הבדיקה בדרישה מיוחדת: חדר עם נוף לים" • "חבר מועצה בעיר חרדית: 'נדבקים בכוונה, לצאת עם המשפחה למלון'"
אריה ריבקינד ותמי גיל
כ' תמוז התש"פ / 12.07.2020 13:20

ועדת השרים להכרזה על אזור מוגבל הטילה בשבוע שעבר סגר למשך שבוע על השטח המוניציפאלי של העיר ביתר עילית – עד יום רביעי הקרוב, לאחר שבעיר אותרו 280 חולים.

איך תהיה תוכניתן, פרמדיק או מפיק מולטימדיה בלי להשקיע שקל?

מאז זינק מספר החולים בעיר, והוא עומד כעת, לפי אתר משרד הבריאות, על 497 חולים מאומתים.

ביומיים האחרונים – שישי שבת, יצאו 30% מהבדיקות בביתר עלית חיוביות: 132 חולים חדשים מתוך 450 בדיקות.  מדובר בשיא המציב את העיר החרדית במקום הראשון.

בעיריית ביתר עלית התעוררו רק לאחר שהוטל הסגר על העיר, ובחמ״ל העירוני שהוקם פועלים חברי הנהלת העיר ונציגי הקהילות בטיפול ובשכנוע חולים לצאת מהעיר.

גם המארי דאתרא של ביתר עילית פרסמו ביום חמישי מכתב חריף לתושבים: “חובה על משפחות שנדבקו לצאת מן העיר למלוניות”.

שלוימי גיל, דובר עיריית ביתר עלית. כמה חולים כבר הוצאו מביתר למלוניות קורונה עד עכשיו?

“למעלה מ-200 חולים ומבודדים”.

גורם במשרד הבריאות אומר לחרדים 10: “מרגע שמלון ‘כינר’ נפתח, פתאום יש קפיצה מטורפת של מאומתים באיזורים חרדיים, משפחות רוצות לצאת לנופש.

“ראה את ביתר עלית”, הוא אומר. “שבוע שלם 14 חולים כל יום, פתאום 50 ויותר. האם זה אומר שהסגר יעיל? הם פתאום עומדים בתור להיבדק”.

הגורם מספר, כי חלק מהחולים מציבים תנאים: “כמה בני משפחה יצטרפו ובבני ברק היו מי שהתנו עריכת בדיקה בדרישה מיוחדת: שיקבלו במלון חדר עם נוף לים”.

אבל ישנם מקרים אף יותר הזויים: “חבר מועצת עיר באחת הערים החרדיות, אמר לי היום: ‘אני יודע על כמויות של אנשים שנדבקים בכוונה, כדי לצאת עם המשפחה למלוניות קורונה'”.

מלון הקורונה המבוקש. צילום: יחצ

אחד החולים שאושפזו במלון הקורונה ‘כינר’, סיפר בצאת השבת, איך זה מתנהל: “האוכל היה ככה-ככה. בשל הנחיות פיקוד העורף אין ארוחות משותפות עם בופה, אלא בכל קומה במלון יש שולחן מרכזי מול המעלית ועליו שקיות ארוזות של חמגשיות. בכל שקית ארוחה לאדם.

“מיד בכניסה למלון קיבל כל אחד שקית עם בקבוק מיץ ענבים + בקבוק קולה קר + בקבוק חלב + שישיית מים מינרלים. צוות המלון עושה מעל ומעבר להנעים את השהות למחלימים.

“לגבי האוכל עצמו – בלילה הלחמניות היו יחסית טריות, אבל רק 3 סלטים לאדם. הדג היה חצי דג מושט לאדם, ומעט יבש בשל החימום בחמגשית. מרק לא היה, אבל דווקא הבשר היה ממש טעים, מיוחד במינו וגם מנה מכובדת.

“בבוקר נתנו געפילטע פיש. יחסי לגעפילטע, זה היה טעים. הטשולנט היה בינוני מינוס בלשון המעטה. על כבד קצוץ וקוגל לא שמעו פה בינתיים. הסעודה שלישית היה פצצה, מנה חלבית מפנקת, גבינות, קוטג׳, מעדן, חמאה ובורקס + מאפה. סוג של פיצוי על הטשולנט”.

לדבריו, “המלון כרגע נמצא באולי 50 אחוז תפוסה. מי שהגיע בגפו נמצא בינתיים לבד בחדר. על פניו לפי כמויות האוכל שהכינו זה נראה שהם התכוננו להרבה יותר וכנראה הם יגיעו במהלך השבוע.

“לא מתאפשר מעבר לכינרת. כדי להגיע בצורה פיראטית צריך לטפס על גדר בגובה 2 מטר ואחרי זה על עוד גדר של החוף עצמו. קשה ומסובך למדי אבל אפשרי למי שמוכן לעשות הכל בשביל לשכשך את רגליו במי הכינרת”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מלון כינר
    12/07/2020 16:53
    בני ברקי
  1. גם ברכת שחייה וגם אוכל לוקסוס אם רוצים.

  2. קבצנים
    13/07/2020 23:38
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. לכו לצמתים לאסוף כסף.