האמון בנתניהו נפגע והליכוד מאבד שלושה מנדטים: נפתלי בנט מתחזק

צניחה מתמשכת בשביעות הרצון של הציבור מתפקודו של נתניהו במשבר הבריאותי והכלכלי • למרות הנתונים: הליכוד וגוש הימין ממשיך לשמור על כוחו • גנץ מקבל 11 וגם בנט מתחזק
חרדים 10
ט"ו תמוז התש"פ / 06.07.2020 21:07

נתוני שביעות הרצון מתפקודה של הממשלה ובנימין נתניהו ממשיכים לצנוח: מסקר שהוצג הערב (שני) בחדשות 12 ובוצע על ידי מנו גבע ממכון מדגם עולה, כי 59% מהציבור לא סומך על הממשלה בניהול הגל השני של הקורונה, זאת לעומת 37% שמאמינים שמקבלי ההחלטות מתפקדים בצורה טובה.

הנתונים משתנים כאשר בוחנים אותם על פי שיוך פוליטי: 50% מהמשיבים שמגדירים את עצמם ימין סומכים על הממשלה, זאת לעומת 15% שלא. 82% מאלה שמגדירים את עצמם שמאל לא סומכים על הממשלה, לעומת 46% מאנשי הימין.

הסקר גם בחן כיצד הציבור מעריך את תפקודו של ראש הממשלה נתניהו בטיפול במשבר הבריאותי.

בשאלה הזאת מסתמנת  ירידה עקבית בשביעות הרצון, לעומת סקרים קודמים.

בסקר שנערך בתחילת חודש מאי, 74% מהנשאלים הגדירו את תפקודו של נתניהו כטוב וזאת לעמת 23% שהגדירו כרע. חודש וחצי מאוחר יותר, בסוף חודש יוני, 56% סברו שנתניהו מתפקד טוב במשבר הבריאותי וזאת לעומת 36% שסברו שלא. ה

מגמה נמשכת גם בסקר שנערך היום ובו פחות ממחצית מהציבור – 46%, מרוצים מתפקודו של נתניהו ואילו 49% לא מרוצים.

33% מהישראלים מאמינים כי ראש הממשלה מתפקד טוב בסך הכל בטיפול במשבר הכלכלי, בעוד שבסקר שנערך לפני כשבוע 35% סברו כך, ואילו בסקר שנערך בתחילת חודש מאי 53% חשבו שנתניהו מתפקד כראוי.

גוש הימין לא נחלש אך הליכוד מאבד מכוחו

למרות כל זאת, גוש הימין והליכוד בראשו ממשיכים להוביל בבטחה. עם זאת, הליכוד  מאבד שלושה מנדטים מהסקר הקודם ל-37 מנדטים (לעומת 40 בסקר הקודם).

לפי הסקר, הרשימה המשותפת ויש עתיד-תל”ם עם 15 מנדטים כל אחת.

בני גנץ וימינה של בנט עם 11 מנדטים כל אחת.

ש”ס מקבלת בסקר 9 מנדטים, ואילו ישראל ביתנו עם 8. יהדות התורה ומרצ מקבלות 7 מנדטים כל אחת.

העבודה, הבית היהודי, דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר וגשר של אורלי לוי אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה.

הנתונים מלמדים כי אם נערכות בחירות בקרוב לגוש הימין יש 62 מנדטים מובטחים, לגוש השמאל עם הערבים 48 וישראל ביתנו ממשיכה לנדוד ביניהם עם 8 מנדטים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות