האמא של הילדה: ‘מאד מבוהלת, לא מפסיקה לבכות, סגורה בחדר’

אמה של הילדה בת ה-13 בשיחה עם חרדים 10: "השוטר התקשר: 'נתנו דוח לבת שלך - והוא נשלח לבית שלכם'. זו התעללות. היא מאוד-מאוד מפוחדת והיסטרית" • עד ראייה: "אמרתי לשוטר שאני רוצה לתת לילדה טלפון, בשביל שתדבר עם אימא. ענה לי: אתן לך קנס, אתה מפריע לשוטר"
ישראל יוספי
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 20:11

התיעוד המזעזע של שוטרים מעכבים ילדה בת 13 בעת שהורידה את המסכה בכדי לשתות מכוס ברד, בזמן שהיא ממררת בבכי – טלטל את הרשתות החברתיות.

האירוע, במהלכו הפגינו השוטרים רוע לב ואטימות, התרחש היום (שני) ברחוב שרי ישראל פינת תורה מציון בירושלים.

השוטרים חלפו עם הניידת בנתיב ממול, כאשר הבחינו בילדה שהמסכה שלה הייתה מונחת על הסנטר. הם עצרו, חצו את הכביש, עכבו אותה בכדי לקנוס אותה, בשעה שהיא לא מפסיקה למרר בבכי ולרעוד.

ש’, עד ראיה שהיה במקום מתחילת האירוע וסייע לילדה – מספר בשיחה עם חרדים 10.

“הילדה הלכה לטייל עם שני אחים קטנים שלה ושתתה ברד, אז היא הורידה את המסכה לסנטר, לגמה מהברד – והשוטר שעבר עם הניידת בנתיב ממול ראה שהיא ללא מסכה, עצר אותה, ואמר לה: ‘אני נותן לך דוח’.

“הילדה שאלה בתמימות את השוטר: ‘מה זה דוח?’ השוטר השיב  לה: ‘שההורים שלך ישלמו הרבה כסף על זה שאת ללא מסכה’. הילדה התחילה לבכות ואמרה: ‘הייתי עם מסכה, הורדתי אותה לסנטר בשביל לשתות מהכוס עם הברד’.

“השוטרים לא התייחסו אליה, למרות שרואים שהיא ממררת בבכי וחזרו: ‘אנחנו ניתן לך דוח’. בקשתי מהשוטר שאני רוצה לתת לילדה טלפון, בשביל שתדבר עם אימא שלה. השוטר אמר שלא. ראיתי שאין עם מי לדבר. הילדה לא הפסיקה לבכות ורעדה ממש. אמרתי שוב לשוטר: אני אתן לה לדבר עם אימא שלה שתרגיע אותה. אמר לי: אני אתן לך קנס על כך שאתה מפריע לשוטר במילוי תפקידו.

“אחרי שראה שהגיעו אנשים והתחילה מהומה, הסכים שאתן לילדה לדבר עם אימא שלה. הילדה בכתה והסבירה לאמא שהיא הייתה עם מסכה. הילדה אמרה לשוטר שעוד כמה דקות אימא שלה תגיע, שידברו איתה”.

בשלב זה החלה התגודדות במקום. “השוטרים ראו שהגיעו הרבה אנשים ונלחצו. אמרו לה: אנחנו רוצים להכניס אותך לניידת, הם רצו שקט. הילדה שוב התחילה לבכות בקולי קולות. החרדים שהיו שם התחילו לצעוק, לעשות בלגן. שוטר אחד לא היה לו תו זיהוי על החולצה. לפני שהם ברחו, ביקשו מהילדה את המספר של אימא שלה.

“השוטר התחיל לצעוק עליה: ‘תביאי את המספר של אימא שלך’. הילדה מסרה להם את הטלפון. השוטר התקשר לאימא, אמר לה: ‘אנחנו חייבים ללכת, לא יכולים להישאר פה. אנחנו נשלח לך דוח לבית. האימא אמרה שהילדה הייתה עם מסכה. אמרו לה: ‘זה לא מעניין, ישלחו לה דוח’ – וברחו מהשטח.

“שאלתי את השוטר: היה לה מסכה? השוטר אמר שכן, הייתה לה מסכה על הסנטר.

“הילדה לא הפסיקה לבכות. ניסינו להרגיע אותה. זה רוע  ואכזריות שאין לתאר במילים. השוטרים פגעו בנפש של הילדה. היא תצטרך טיפול פסיכולוגי. זה לא צחוק, היא רעדה ופחדה פחד מוות. פשוט לא תפקידה. השוטר צועק עלייה ולא מוותר לה. דיבר אייתה כאילו מדובר בבחורה בת 20.

“התעללות, פשוט כך פשוט. נטפלו אליה, פשוט כך. פעם אחרי פעם רואים את הרשעות של המשטרה. שוטרים אכזריים”.

ג’, אימא של הילדה, אומרת בשיחה עם חרדים 10: “הילדה הלכה לשכונת גאולה לקנות כמה דברים. בדרך חזור, קנתה ברד בגלל שזה דרך ארוכה עד הבית שלנו. בזמן ששתתה ברד, הורידה את המסכה בשביל לשתות. לאחר מכן החזירה את המסכה. השוטרים מהנתיב ממול באו אליה ואמרו לה שנותנים לה דוח על אי חבישת מסכה.

“היא הורידה בשביל לשתות, אבל השוטר התנפל עליה ואמר לה שנותן דוח”.

הם נתנו לילדה קנס?

“לא יודעת. הם שאלו את כל הפרטים – איפה היא גרה, את תעודת הזיהוי שלי. הילדה לא ידעה את התעודת זיהוי שלי, אבל כעת, בגלל שכל יום צריכים לכתוב הצהרת בריאות, היא יודעת אותה ומסרה להם, בגלל שהפחידו אותה מאוד.

“כשהייתי במונית, השוטר התקשר ואמר לי: נתנו דוח לבת שלך והדוח נשלח לבית שלכם. בקשתי ממנו שיחכו, אני רוצה לדבר איתם, אבל כשהגעתי לילדה השוטרים כבר עזבו את המקום, לא התייחסו למה שבקשתי.

“משעות הצהריים הילדה מאוד מבוהלת, לא מפסיקה לבכות מאז, היא סגורה בחדר. היא ילדה. המשטרה צריכה לעשות את העבודה שלה, אבל לבוא לילדה ששתתה – זה יותר מידי. זו התעללות. הילדה מאוד מאוד מפוחדת והיסטרית. לא שאלתי אותה שאלות, היא במצב מאוד רגיש”.

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מזעזע
    06/07/2020 21:35
    שימי
  1. ישראל מדינה אדומה מבחינה אנטישמית

  2. תל אביבית
    06/07/2020 21:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. הגיע הזמן להעביר את הארץ על התעללויות השוטרים לחרדים

  4. שונאים
    08/07/2020 08:54
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. מצאו איך להוציא את השנאה
    לפחות לנסות לפגוע נפשית בילדות צדיקות וקטנות
    פשע שנעשה על ידי המחוקקים והשוטים