אשר: ‘לסגור ישיבות ולשלח עשרות אלפים לבתים צפופים? טעות גדולה’

המתווה המסתמן שיאושר היום: 20 איש יוכלו לשהות במסעדות, 30 מחוצה להן • מספר המתפללים בבתי הכנסת יוגבל ל-20 - בשני מניינים • יו"ר ועדת חוקה, ח"כ יעקב אשר: "אין שום סיבה לסגור את הישיבות שפועלות בשיטת הקפסולות, אחוז ההדבקה בהם כרגע עומד על פחות מ-0.01%"
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 11:12

בישיבת הממשלה שתכונס בשעה 11:00 הבוקר (שני) מסתמנת חזרה משמעותית לאחור בהגבלות.

משרד הבריאות יביא שורה של דרישות לצמצום התקהלויות והתכנסויות במרחב הציבורי – ולסגירה של ענפים ופעילויות רבות שכבר נפתחו.

על פי הדיווח בחדשות 12, אלה ההגבלות שמשרד הבריאות מבקש להעביר:

• סגירה מוחלטת של אולמות התרבות, בתי הכנסת חדרי הכושר, הברים והמועדונים
•  צמצום הנוסעים בתחבורה הציבורית
•  הגבלה של עד 20 איש במסעדות
• הגבלה של עד 20 מתפללים בבתי הכנסת, בחלוקה ל-2 מניינים
•  ביטול מחנות הקיץ של תנועות הנוער, וביטול קייטנות מכיתה ה’
• איסור על התקהלויות בפארקים – או צמצום משמעותי שלהן
• צמצום משמעותי של הנוכחות בחופי הים
• צמצום הפעילות בבתי מלון

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, מתווה הפשרה המסתמן: 20 איש יוכלו לשהות במסעדות, 30 מחוצה להן. ההערכה היא שהחופים יישארו פתוחים, אך עם זאת ייתכנו הגבלות מסויימת.

בפתח ישיבת ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת התייחס הבוקר ח”כ יעקב אשר לכוונת משרד הבריאות לדרוש את סגירת הישיבות ואמר:

“רוב הישיבות פועלות במסגרת של קפסולות בצורה מסודרת ויעילה. מדובר בעשרות אלפי בחורי ישיבות שנמצאים בתוך הישיבות ואחוז ההדבקה בהם כרגע עומד על פחות מ-0.01%.

“אם יש מקומות שלא שמרו, כמו שבכל מקום יש הפרות פה ושם, צריך לטפל בזה נקודתית על ידי הוצאה למלוניות או כל טיפול קונקרטי אחר מול אותה ישיבה. אנחנו מגויסים לכך. אבל אם תהיה החלטה לסגור את עולם הישיבות זו תהיה החלטה שגויה מאוד.

“זו לא רק הבעיה שלנו כציבור מאמין שמודאג מקיום התורה, אלא גם מבחינת יעילות המלחמה בהתפשטות הנגיף זהו מהלך לא נכון. לקחת עשרות אלפי בחורי ישיבות ולשלוח אותם לבתים צפופים של עשר ושתים עשרה נפשות –  זו טעות, ואני מקווה שהדברים נכנסים לאוזן הנכונה ושלא יעשו טעויות בעניין הזה”.

הוא הוסיף: ”הכי קל להטיל סגר. בתי הכנסת עובדים מאוד מסודר. לא היו יותר מ-50 כיסאות ולכן, גם כאיש מאמין וגם כאחד האדם אסור לקבל החלטות רוחביות סתם. צריך החלטות נקודתיות כירורגיות”.

ועדת חוקה. צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן

האגף לשעת חירום במשרד הבריאות פרסם את רשימת הפעילויות והמקומות שבהם גובר הסיכון להידבקות בקורונה.

רמת הסיכון הגבוהה ביותר היא במהלך בילוי במועדון לילה, ולאחר מכן השתתפות בהצגה או קונצרט, ביקור בבית כנסת או בתי תפילה, בילוי באצטדיון ספורט, ישיבה בתוך פאב או במסיבה, השתתפות בחתונה, חיבור ולחיצת יד, חוסר הקפדה על מסיכה, אכילה במזנון ומתקן שעשועים.

מנתוני משרד הבריאות עולה, כי ישנם 11,540 חולי קורונה פעילים בישראל, 86 מהם במצב קשה ו-27 מונשמים. 17,916 ישראלים החלימו מקורונה. מניין הנפטרים עלה ל-331.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות