ועדת חוקה אישרה הגדלת קנס אי עטיית מסכה ל-500 ש”ח: שס זעמו

חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל מש"ס זעמו וצעקו על אשר וטענו כי הבטיח לעמוד על כך שהקנס לא יעלה ל-500 שקלים ולטענתם לא עמד במילתו וקרס תחת הלחץ סל ראש הממשלה ושל המל"ל
אריה ריבקינד
י"ד תמוז התש"פ / 06.07.2020 10:55

ועדת חוקה, חוק ומשפט אישרה היום (שני) לקריאות שנייה ושלישית את הצעת החוק המעלה ל-500 ש”ח את הקנס על אי עטיית מסכה.

בלחץ נתניהו ואנשי המל”ל נאלץ יו”ר הוועדה אשר להסכים לסכום של 500 שקלים, אך מנגד התעקש שלצד זה יוכנס סעיף שייקבע שהקנס לא יוטל אוטומטית, אלא יתאפשר לאדם לתקן קודם את הליקוי ולשים מסיכה, בטרם ייקנס.

בש”ס מתחו ביקורת קשה על הממשלה ועל יו”ר ועדת החוקה, יעקב אשר, על אישור החוק. חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל מש”ס זעמו וצעקו על אשר וטענו כי הבטיח לעמוד על כך שהקנס לא יעלה ל-500 שקלים ולטענתם לא עמד במילתו וקרס תחת הלחץ סל ראש הממשלה ושל המל”ל.

שבעה תמכו בחוק: יו”ר הוועדה ח”כ יעקב אשר, והח”כים אתי עטיה ושלמה קרעי מהליכוד, עינב קאבלה, תהלה פרידמן ואיתן גינזבורג מכחול לבן, ומיכאל מלכיאלי מש”ס.

ארבעה ח”כים התנגדו: אוסאמה סעדי מהרשימה המשותפת, קארין אלהרר ויואב סגלוביץ’ מיש עתיד תל”ם, ואלי אבידר מישראל ביתנו.

“ישבנו על החוק הזה כמו שצריך”, סיכם אשר, ”העלינו כמה נקודות ואחד מהם היה גובה הסכום. העליתי דגל אדום וטענתי שאפשר גם ב-300. עמדת המל”ל היא חד-משמעית נגד. לצערי לא היו ראשי מפלגות אחרות בקואליציה שהיו נגד זה ולכן נצביע על הסכום הזה.

“עם זאת, מה שעשינו ביוזמת ח”כ אלהרר להבניית שיקול הדעת לשוטר משמעותי מאוד. הבנינו את שיקול הדעת בצורה מאוד ברורה ואני מצפה מהמשטרה להוריד את ההנחיה לשטח. אם אדם יסרב לעטות זה כבר משהו אחר.

“הותרנו את זמן תשלום הקנס על כנו במקום לקצרו ואיזנו את החוק ככל האפשר. העברנו כאן בשבועיים האחרונים כ-8 חוקים שהחליפו את התקש”חים ולא היה אחד מהם שיצא כמו שנכנס. זה לגיטימי שהממשלה מבקשת להאיץ את החקיקה אך זה לא יהיה ב-24 או 48 שעות. ניכנס לדיונים אינטנסיביים על חוק המסגרת, הכול ייבחן ועל הכול נדבר. ככה התנהלנו ונתנהל הלאה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מיכאל מלכיאלי משס היה בעד החוק
    07/07/2020 06:49
    לא הבנתי
  1. כך צוין מפורש בכתבה אז איך ניתן לומר כי בש”ס “זעמו”?

    אולי ארבל וינון אזולאי חשובים בשס אך בפועל בסיפור דעתם לא נחשבת כלל.