שורה של מחדלים: הורי צעיר שטבע במקווה תובעים את עיריית בני ברק

הוריו של שלומי קטלן ז"ל, בן 32, שטבע במקווה בבני ברק לפני כחמש שנים, הגישו לבית משפט השלום בתל אביב כתב תביעה נגד עיריית בני ברק ומשרד הבריאות - בגלל שורה של מחדלים
חרדים 10
ח' תמוז התש"פ / 30.06.2020 17:49

בכתב התביעה שהגישו הוריו של שלומי קטלן ז”ל, בן 32, לבית משפט השלום בתל אביב נגד עיריית בני ברק ומשרד הבריאות, האחראים לפיקוח על המקוואות, הם תובעים פיצויים בגין שורה של מחדלים שגרמו למותו.

לפי כתב התביעה, המתפרסם על ידי שמעון איפרגן באתר ‘מאקו’, הגיע שלומי ז”ל לפני כחמש שנים עם חבר לאחד המקוואות בבני ברק בשעה חמש לפנות בוקר, לאחר שסיימו שיעור תורה. הבלן של המקווה לא היה במקום משום שהלך להתפלל בבית כנסת סמוך.

קטלן נכנס לבריכת המים הפושרים, ואילו חברו נכנס לאחת המקלחות. כשהחבר יצא, הוא נחרד לגלות את קטלן ז”ל עומד בבריכה כשראשו שמוט כלפי מטה ושקוע במים. כשהרים את ראשו ראה שאפו מדמם.

הוא משה אותו מהמים, השכיב אותו על הרצפה, כיסה אותו במגבת והחל לזעוק לעזרה.

עוברי אורח ששמעו את צעקותיו נכנסו למקווה והזעיקו את כוחות ההצלה, שהגיעו לזירה והחל לבצע פעולות החייאה, החייאות ידניות ועיסויים.

אלא שלמרבה המחדל, אנשי מד”א שהגיעו למקום התקשו להכניס ציוד החייאה חיוני למקווה ואלונקה לפינוי מהיר, בשל שער הברזל הסגור, המאפשר כניסת אדם אחד בכל פעם באמצעות מטבעות או כרטיס מגנטי. כך חלפו דקות יקרות נוספות.

ב’מאקו’ מתואר, כיצד החבר מיהר אל בית הכנסת הסמוך, והזעיק את הבלן. בינתיים הגיע למקום בלן נוסף ופתח לצוות האמבולנס את שער הברזל על מנת שיוכלו לחלץ את המנוח.

בשל כך, רק לאחר דקות ארוכות הובהל המנוח אל בית החולים בילינסון, אך חרף ניסיונות ההחייאה, נאלצו הרופאים לקבוע את מותו.

בכתב התביעה טוענים ההורים, כי ככל הנראה בנם מעד, נחבל בראשו וטבע במקווה, אך מחדלים ורשלנות הם שגרמו לכך שבנם לא זכה לקבל סיוע בזמן, שהיה מציל את חייו.

לכתב התביעה צורפה חוות דעת של רופא מומחה שציין כי אם הבלן היה נוכח במקום הוא היה יכול להושיט לו עזרה, להוציאו מהמים ולהצילו.

עוד נטען כי אם שער הברזל לא היה סגור, צוות מד”א לא היה מתעכב במשך ארבע דקות ארוכות וקריטיות, מה שהיה משפר מאוד את סיכויי ההחייאה של קטלן.

עיריית בני ברק ומשרד הבריאות טרם הגישו כתבי הגנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות