יוזמה בליכוד: גנץ לנשיאות • לפיד: מתנגד, זה תפקיד עם הרבה לחצים

לפי דיווח של העיתונאית סימה קדמון ב'ידיעות אחרונות' בליכוד שוקלים להריץ את בני גנץ לתפקיד נשיא המדינה • "לא סביר שמישהו עם כל כך הרבה כוח יעביר ראשות ממשלה למי שאין לו שום כוח פוליטי" • יאיר לפיד: ''מתנגד לרעיון שגנץ יהיה נשיא, התפקיד כרוך ביותר מדי לחצים''
חרדים 10
ד' תמוז התש"פ / 26.06.2020 10:19

על פי דיווח של העיתונאית סימה קדמון בעיתון ‘ידיעות אחרונות’ בליכוד שוקלים להריץ את בני גנץ לתפקיד נשיא המדינה.

“הסיטואציה שאליה נקלע גנץ, שבה כולם מבינים שאם מצבו בסקרים יהיה כפי שהוא עכשיו, הרי שהסיכוי שלו להגיע לראשות ממשלה הוא נמוך עד בלתי אפשרי – מולידה רעיונות יצירתיים”, כותב קדמון בטורה השבועי.

“הרי לא הגיוני, אומרים בליכוד, שכשיגיעו לנקודת ההחלפה ולגנץ יהיה מספר מנדטים חד־ספרתי, זה יסתיים בכך שהוא יהיה ראש הממשלה. לא סביר שמישהו עם כל כך הרבה כוח יעביר ראשות ממשלה למי שאין לו שום כוח פוליטי. גנץ יצטרך להפנים שזה מצבו, ולהחליט אם ללכת לבחירות עכשיו או בעוד שנה, שאז יש סיכוי שהוא יהיה כמו שאול מופז, שפרש מהממשלה וסיים עם שני מנדטים.

“בחירות זה לא אופציה בשביל גנץ, אומר שר בליכוד. זה יהיה סיום דרכו הפוליטית. מה שיקרה במצב כזה הוא שנתניהו יתמודד, המרכז־שמאל יחפש מועמד וגנץ ייתקע באמצע.

“הפלונטר הזה ייצר את הבאזז שהיה השבוע בכנסת, שבו דובר על ‘הסדר’ עם גנץ, שמצד אחד ייתן לנתניהו את המשך הקדנציה כראש ממשלה בלי הרוטציה, ומצד שני יבטיח לגנץ מסלול יציאה בכבוד מהסיטואציה שנוצרה. על פי ההצעה, גנץ יתמודד לנשיאות מטעם הקואליציה ויעביר לאשכנזי את תיק הביטחון. הליכוד יתמוך במועמדות של גנץ לתפקיד נשיא המדינה כי זה יבטיח את המשך הכהונה של נתניהו וימנע בחירות מיותרות, וגנץ יסכים – כי מה יש לו יותר טוב מזה.

“אלא אם כן, אומר לי שר בליכוד, גנץ יבחר למות מות גיבורים”.

יו”ר האופוזיציה ח”כ יאיר לפיד הגיב לדיווח ב’ידיעות אחרונות’: ”מתנגד לרעיון שגנץ יהיה נשיא, התפקיד כרוך ביותר מדי לחצים”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    להבנתי, הסטטוס הפוליטי של גנץ
    26/06/2020 18:12
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. היה כזה עוד לפני החתימה .לכן, אתם אמורים לממש את ההסכם ולא לתרץ.

  2. לפיד תירגע... להיות נשיא לקבל משכורת שמנה ולא לעשות כלום
    27/06/2020 19:21
    ליז
  3. עאלק תפקיד עם דרישות חוץ מברברת מטומטמת לא ראינו שהנשיא עשה משהו לא הנשיאים הקודמים ולא ריבלין תפקיד יצוגי שלא מועיל בכלום ובואו נודה בפה מלא התפקיד מיותר לחלוטין עולה מיליונים על כלום מכלום בכסף הזה אפשר לפרנס אנשיםשאין להם מה לאכול כגון הקשישים חיילים בודדיםאו סתם עמך שנקלעו למצוקה כספית בקיצור תהיו חכמים ותוורו על התפקיד המיותר הזה