המנכ”ל: אנחנו מה-8 שטיפלו הכי טוב, אבל כעת התחלואה קהילתית

מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בעקבות העלייה בתחלואה, "צפוי זמן רב עד שיפותחו חיסונים ותרופות. חייבים להגביר את האכיפה" • "מסיכה וריחוק חברתי ישמרו עלינו מפני סגר נוסף"
חרדים 10
כ"ט סיון התש"פ / 21.06.2020 19:34

מנכ”ל משרד הבריאות פרופ’ חזי לוי קיים הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים – בעקבות העלייה במספר חולי הקורונה בישראל.

”אנחנו מבצעים כ-15 אלף בדיקות ביום ואחוז החיובים הולך ועולה”, אמר לוי. ”אנחנו עוברים את ה-2 אחוז חיובים בבדיקות. שיעור ההדבקה גדל. אנחנו רואים יותר מאומתים צעירים מאשר בתקופה הקודמת. המאומתים מפוזרים ביותר מ-50 ישובים. התחלואה היא תחלואה קהילתית וזה מאתגר”.

לדבריו, ”רק מאז יום ראשון האחרון נדבקו בקורונה מעל 1,700 איש. אנחנו רואים יותר חולים מאומתים צעירים מאשר שראינו בחודשים האחרונים. אם התחלואה בחודשים קודמים היו באחוז ניכר בקרב שבים מחו”ל, הרי שכרגע זה לא קיים והתחלואה היא קהילתית. הדבר זהה מטיל אתגר גדול על קטיעת שרשרת ההדבקה ותחקירים אפידמיולוגיים”.

הוא הדגיש: “אין תחליף למסכה, שמירת מרחק והיגיינה. חייבים להגביר את האכיפה ולבצע בדיקות על פי מדיניות מקצועית ברורה. אתמול הוריתי על פתיחת שלוש מחלקות קורונה נוספות, כדי לקדם את פני העלייה באשפוזים ובחולים קשים ומונשמים. אנו מקיימים הערכות מצב עם הנהלת משרד הבריאות, שר הבריאות ראש המלל, ראש הממשלה, שנותן את דעתו והנחיותו בנושא, ומנכ”לים נוספים במשרדי הממשלה”.

פרופ’ חזי לוי סיפר: “מדינת ישראל צוינה כאחת מ-8 המדינות שטיפלו הכי טוב בקורונה. אנחנו מקיימים למידה וחשיבה מדי יום. אני לא יכול לומר שאנחנו שבעי רצון מהנתונים, אבל אנחנו בהחלט מנתחים אותם”.

על השאלה האם יש מקום להטיל סגר, אמר המנכ”ל כי הוא לא מאמין שיש מקום להטיל סגר בשלב זה, אך הזהיר כי אם לא יישמרו הנחיות משרד הבריאות, יתכן והוא יוטל בעתיד.

“אנחנו חיים עם המחלה היא לא נעלמה, אנחנו יכולים לה. ניתן לפעול במשנה זהירות – הקפדה על הכלים תשמור עלינו מפני הסגר. אף אחד לא רוצה לחזור לסגר, אף אחד לא רוצה לסכן את הבריאות. אם נבין המחלה עוד בקרבנו שהיא לא תמה, ונבין שאנחנו יכולים להשטיח את העקומה ואת מספר הנדבקים, נוכל להתקיים בצל הקורנה. זה ייקח עוד זמן רב עד שיפתחו חיסונים, תרופות ועוד”.

הוא ציין: “החורף מציב בפנינו מצב בעייתי. הסימפטומים של שפעת והקורונה דומים, ובראשית החורף השנה לא יהיו חיסונים לקורונה, אך יהיו גם יהיו חיסונים לשפעת ואני קורא לכולם – לכו התחסנו לשפעת. ככל שנתחסן יותר לשפעת, וננקה את השפעת, נחלה בה פחות, נוכל להקל על בתי החולים ועל העומס, ונוכל לפתח שחולים שפיתחו סימפטומים או חום מפתחים קורנה, כי הם חוסנו משפעת. לכשהחיסון יוצג – לכו התחסנו לשפעת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    רואים שאיש מקצוע מדבר
    21/06/2020 22:25
    חנן
  1. ולא אחד שלא מבין ונלחץ מכל עלה נידף…