‘הילדים פוחדים לישון’: החרדים בברוקלין משתגעים מירי זיקוקים • צפו

תושבים קראון הייטס מתלוננים על 'כאוס לילי', כאשר פורעים יורים זיקוקים ללא הפסקה - והמשטרה אינה נוקפת אצבע • העסקן יעקב ברמן: "העיר תסתכן אם המשטרה תאבד את יכולתה לאכוף את החוק"
חרדים 10
כ"ו סיון התש"פ / 18.06.2020 12:58

תושבי  קראון הייטס קובלים בימים האחרונים על ‘כאוס לילי’: פורעים יורים בשכונה זיקוקים ללא הפסקה, ללא התערבות מצד המשטרה.

בחסות המהומות שפשטו ברחבי ארה”ב, הפורעים מצאו אפיק פעולה חדש: מידי לילה תושבי ניו יורק מרגישים ‘כמו במלחמה’, כשזיקוקים מסוגים שונים מתפוצצים ועפים ללא הרף בלב ריכוזי אוכלוסייה ובנייני מגורים.

תושב קראון הייטס אומר ל-אתר חב”ד-COL: “הילדים שלי פוחדים לישון בלילה, זה נורא”.

התושבים מצידם, מתקשרים למשטרה, אך בנתיים ללא הועיל.

בסרטון שתיעד את המתרחש נראית קבוצת פורעים בשדרות איסטרן פארקווי, מציבה זיקוקים על המדרכה, בעוד התנועה במקום סואנת. בסרטון אחר נראית קבוצה מתייצבת ליד תחנת כיבוי אש בקראון הייטס ומדליקה זיקוקים באמצע הרחוב.

על פי דיווח בניו יורק פוסט, נתוני המשטרה מציגים עלייה של 4000 אחוז בתלונות על השלכת חזיזים וזיקוקים.

העסקן החב”די ר’ יעקב ברמן: “זיקוקים הם לא חוקיים ומסוכנים, וילדים וקשישים לא מצליחים לישון במשך שבועות בגלל התופעה. מעבר לבעיה עצמה, מדובר בהפרה גסה של תחושת הבטחון בניו יורק. העיר תסתכן אם המשטרה תאבד את יכולתה לאכוף את החוק”.

באירוע אחר בקראון הייטס, פורע ניסה לירות זיקוקים מחלון ביתו והזיקוקים התפוצצו בטעות בביתו – והוא נפצע באורח קשה.

גורם במשטרה אמר ל-COL, כי השוטרים איבדו את הכלים והמשאבים להבטיח את שמירת החוק, מאז הורה ראש העיר דה בלסיו לשוטרים ובלשים להפסיק להסתובב בניידות מוסוות ובגדים אזרחיים. “בעקבות התסיסה האחרונה שוטרים לא יעשו דבר, למעט פיזור קהל – כדי להימנע מעימותים”.

הוא גם מפנה אצבע מאשימה להתנהלות הפוליטיקאים בעיריית ניו יורק: “הם לא עוזרים עם הרטוריקה שלהם האנטי-משטרתית, שנועדה ‘לרכב על הגל’ הפופוליסטי. באקלים כזה, שוטר לא יעמיד את עצמו בסיכון כדי לעזור לאזרחים, כשאין לו גיבוי”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אחינו היקרים עלו לארץ הקודש
    18/06/2020 15:58
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. אחינו היקרים עלו לארץ הקודש