הצעד שמפחיד את ליצמן: איכלר הגיש חוק להורדת אחוז חסימה

בצל הדרישה לפריימריז באגו"י: ח"כ אייכלר הגיש הצעת חוק להורדת אחוז החסימה ל-1.5 במקום 3.25 כיום • אייכלר: "אחוז החסימה המופיע בחוק גבוה מדי, הוא משתיק ציבורים שלמים" • בעוד השר יענקל ליצמן מתנגד בנחרצות, בכירים ב'דגל' העבירו מסר: אם החוק יעלה להצבעה - נתמוך בו
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 14:42

נשק יום הדין של בעלזא? בצל הדרישה לעריכת פריימריז באגודת ישראל, הגיש היום (שני) ח”כ ישראל אייכלר הצעת חוק להורדת אחוז החסימה לאחוז וחצי, כפי היה נהוג במשך שנים רבות, במקום 3.25 כיום.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: “אחוז החסימה המופיע כיום בחוק גבוה מדי, הוא משתיק ציבורים שלמים ואינו מבטא נכון את חלוקת הדעות והקשת הפוליטית במדינת ישראל.

“ההוכחה לכך ניתנה במהלך השנתיים האחרונות: מדינת ישראל הלכה לבחירות שלוש פעמים בשנה אחת, משום שמפלגות שהיו קרובות לאחוז החסימה הגבוה לא עברו והשליכו מאות אלפי קולות לפח”.

עוד נכתב בהצעת החוק: “במשך חמישים שנה אחוז החסימה בישראל היה אחוז אחד בלבד. אחר כך החל לעלות, עד שהגיע לשלוש ורבע אחוז מתוך מחשבה שכך תתחזק מערכת השלטון. אך לא רק שהיא לא התחזקה, אלא נחלשה. החזרה לאחוז החסימה של 1.5 כפי שנהיה נהוג בעבר, תבטא הרבה יותר במדויק את חילוקי הדעות, ותשפר את הדמוקרטיה בישראל”.

המהלך של אייכלר, המתנהל מאז נושל מתפקיד יו”ר הוועדה לפניות הציבור כאופוזיציה בתוך יהדות התורה,  נועד להפחיד את שר השיכון יעקב ליצמן, המתנגד נחרצות להורדת אחוז החסימה, שכן מהלך כזה יפתח בפני ‘דגל התורה’ את האופציה לרוץ בנפרד, כמו גם לקבוצות קטנות יותר באגודת ישראל לבצע חבירות עם קבוצות נוספות.

כך, למשל, תוכל בעלזא להתמודד יחד עם אלי ישי, לחבור ל’דגל’ או אפילו לרוץ יחד עם שלומי אמונים.

ומה הסיכויים? בכירים ב’דגל התורה’ העבירו מסר לאייכלר לפיו אם החוק להורדת אחוז החסימה יעלה להצבעה – הם יתמכו בו.

יתכן גם שאם נתניהו יעצבן את כחול לבן יתר על המידה, גם הם עשויים לתמוך בהצעה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אייכלר את ליצמן
    16/06/2020 00:56
    אודי
  1. אייכלר דואג לעצמו כי היחידים שדאגו לאינטרס של היהדות החרדית מאז ומעולם היו גור והם עשו את זה הכי טוב הכי בזהירות והכי ביעילות בטוח שבעלזא לא ידעו לעשות את זה טוב הם לוזרים אמיתיים