הורי אושרי אסולין ז”ל: “לא הייתה לו קורונה, ‘שיבא’ משתיק מחדל”

אושרי אסולין ז"ל בן ה-26 אושפז בבית החולים תל השומר לפני יותר מחודש - ואמש נפטר • בהודעת בית החולים נכתב כי נפטר כתוצאה מסיבוך של מחלת הקורונה - אך הוריו אומרים: הוא בכלל לא היה חולה בנגיף • בית החולים טוען: "הוא אובחן כחולה כבר עם אשפוזו"
חרדים 10
כ"ג סיון התש"פ / 15.06.2020 12:18

קרב גרסאות בין ההורים לבית החולים ‘שיבא’: אושרי אסולין ז”ל, בן ה-26 מכפר סבא שנפטר אתמול (ראשון), הוגדר כ”חולה הקורונה הצעיר ביותר שנפטר בישראל”.

בבית החולים שיבא בתל השומר, שם אושפז, הסבירו כי אסולין, שכבר החלים מהנגיף, נפטר כתוצאה מסיבוך מאוחר של מחלת הקורונה, המוכר בשבועות האחרונים בעולם כדלקת בשריר הלב.

אולם, הוריו טוענים היום כי אין כל הוכחה שבנם בכלל נדבק בנגיף הקורונה, וכי בשום שלב לא קיבלו לידיהם תוצאות בדיקות המעידות על הידבקות.

ההורים, רחל ומאיר אסולין, אמרו היום לחדשות 12: “זה לא היה קורונה. אנחנו בטוחים. היינו איתו ימים שלמים ולא נדבקנו. אין לנו מסמך אחד שמראה שהוא היה חולה קורונה. באיזשהו שלב הרופא האחראי אמר שאנחנו צריכים להיכנס לשבועיים בידוד, כי יש לו קורונה. איך עכשיו יש? 4 בדיקות עשו ולא היה. ביקשנו לראות את הבדיקות, אמרו לנו: ‘לא יכולים להראות אבל עשינו בדיקה'”.

לטענת ההורים, בית החולים התרשל בטיפול בבנם. “אמרו שצריך להעביר אותו מחלקה. שאלנו איך מעבירים עם כל ההנשמות האלו? אמרו שכולם עוברים, והעבירו אותו איזה סטאז’רים או טכנאים שלא ידעו מה לעשות.

“איפה הרופאים?”, אמרה האם רחל. “אמרתי לטכנאי מה קורה? כל הסטורציות יורדות, תזמינו רופאים, תצילו אותו, זה מסוכן מאוד. עד שהגיעו רופאים סילקו אותנו החוצה והתחילו להנשים אותו. שלוש הנשמות הילד עבר תוך 40 דקות. מן הסתם שלא עבר חמצן למוח”.

“אנחנו רוצים לדעת מה קרה פה”, אמרו ההורים, “יש פה כשל מערכתי. בית החולים השתיק את זה בצורה כזאת. הם לא רצו להגיד שפגעו לו במוח”.

 

נדגיש, כי בבית החולים עומדים גם הבוקר על האבחנה של אסולין כחולה קורונה, ומבהירים כי הסיבוך של המחלה בו לקה נדיר אמנם, אולם מוכר בשבועות האחרונים הן בעולם והן בישראל.

מבית החולים נמסר: “עם הגעת המטופל לבית החולים בדיקת הקורונה שנעשתה לו הניבה תוצאה חיובית. בבדיקות קורונה נוספות שנערכו לו בזמן האשפוז הוא נמצא שוב חיובי לנגיף. ההידרדרות במצבו הייתה תופעה נדירה אך מוכרת של המחלה”.

לאסולין לא היו מחלות רקע.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מה לא יעשו כדי להפחיד
    15/06/2020 19:18
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. הורגים אנשים צעירים ובריאים, הכל העיקר כדי להפחיד ולשכנע אותנו כאילו שהקורונה ככ קטלנית