נחשף: יתכן שפרופ’ גרוטו פעל לפי התקנות – ולא ניתן לפטר אותו

לקראת השימוע שצפוי לו היום מתברר: לפי חוזר מנכ"ל של משרד הבריאות לפרופ' גרוטו ישנה סמכות לפטור מחובת בידוד במקרים מסוימים • עם זאת, לא ידוע איזה מסמכים רפואיים הציג המיליארדר • ליולי אדלשטיין צפויים קשיים לפטר אותו: הוא עובד מדינה שנבחר במכרז ולא במשרת אמון
חרדים 10
י"ט סיון התש"פ / 11.06.2020 12:19

סערת הפטור מבידוד שקיבל המיליארדר טדי שגיא: ייתכן שהמשנה למנכ”ל משרד הבריאות פרופ’  איתמר גרוטו פעל לפי נהלי משרד הבריאות ולא עבר על החוק.

לפי דיווח ב’ישראל היום’, פרופ’ גרוטו נעזר בשעות האחרונות בייעוץ משפטי מטעם ההסתדרות הרפואית – לקראת השימוע שצפוי לו היום (חמישי).

את הייעוץ הוא מקבל ממשרד עו”ד אורנה לין שעובדת עם ההסתדרות הרפואית.

מההסתדרות הרפואית נמסר: “אנו עומדים מאחורי פרופ’ גרוטו והעמדנו לרשותו ייצוג משפטי”.

‘נוהל מחלימים’ של משרד הבריאות שעליו חתומה פרופ’ סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור ושפורסם ב-11 במאי, קובע שכל אדם שחזר מחו”ל ומציג תיעוד שאובחן עם קורונה, ותיעוד לבדיקת מעבדה שלילית אחת לפחות ובהמשך עובר בדיקה שלילית בארץ – יכול לקבל פטור מבידוד.

לפי הנוהל, את הפטור יכול לתת לו כל רופא קופת חולים.

ב’ישראל היום’ מסייגים ומציינים כי לא ידוע איזה מסמכים רפואיים הציג המיליארדר. לפי הפרסומים הבוקר הוא לכל הפחות הציג תיעוד של בדיקה חיובית מחו”ל ובדיקה שלילית מחו”ל.

העובדה שבעל הון פונה ישירות לראשי משרד הבריאות ומבקש יחס מועדף היא לא תקינה. אבל לצד זאת פרופ’ גרוטו, רשאי לקבל החלטות מתוקף שיקול דעת רפואי ובוודאי כרופא הבכיר במשרד הבריאות.

ב’ישראל היום’ דווח עוד, כי  בניגוד לקריאה של השר יולי אדלשטיין לפיה הנחה את מנכ”ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב “לבחון את העניין בכל הכלים המשמעתיים” וכן האמירה לפיה “במקרים אלה לא אנהג בסלחנות”, פרופ’ גרוטו הוא עובד מדינה שנבחר במכרז ולא במשרת אמון – ולא ניתן לפטר אותו.

מומחה בתחום מציין, כי אי אפשר יהיה לפטר את גרוטו באופן חד צדדי. אפשר לסיים את העסקתו בהסכמה ואפשרות נוספת היא להשעות אותו ולקיים במקביל הליך משמעתי.

בסמכות שר הבריאות לפטר עובד בגין אי התאמה אך גם מקרה כזה יש אפשרות ערעור לנציבות שירות המדינה או לבית הדין לעבודה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות