רבנים ורופאים לחב”דניקים: סכנה להגיע ליום ההילולא, אל תיסעו!

14 הרופאים וחמישה רכזי 'הצלה' בשכונת קראון הייטס פונים במכתב דרמטי לחסידי חב"ד ברחבי העולם, ומבקשים שלא להגיע ליום ההילולא • "שילמנו מחיר כבד בקורונה ועדיין ישנם מבוגרים בקהילה שנמצאים בקבוצת סיכון, ועלולים להידבק באם יגיעו לפה אורחים" • גם רבני חב"ד הצטרפו לבקשה
יוסף גרינבוים
י"ח סיון התש"פ / 10.06.2020 12:15

בי”ד רבני חב”ד בארץ הקודש קורא לכל חסידי חב”ד שלא לנסוע לניו יורק ליום ההילולא של הרבי מליובאוויטש זצ”ל בג’ תמוז – בשל מגיפת הקורונה.

“הגיע לידינו מכתב בד”צ דק”ק שכונת קראון הייטס”, כותבים חברי בית הדין, “ובו הרבנים שליט”א מבקשים מאנ”ש שלא להגיע לשכונה מחשש לחיי התושבים שם, ומסתמכים על חוו”ד גדולי הרופאים, וכותבים בין היתר בזו הלשון:

‘.. באנו בבקשה לכל אחינו בני ישראל שיחיו המתנהגים ע”פ דעת תורתנו הקדושה, ויקר בעיניהם שמירת הגוף של אלפי תושבי שכונתנו שיחיו, שלא לנסוע לעת עתה לכאן, ובפרט במקהלות אנשים, זולת באישור מפורש מהרופאים דכאן’.

“הננו מצטרפים בזאת לקריאת רבני הבד”צ שליט”א, ובמיוחד לאחר שהתייעצנו עם רופאים ידידים הטוענים, שהסכנה היא לא רק לתושבי השכונה, אלא גם לאורחים, ולכן אנו מבקשים מכאו”א שלא להגיע לעת עתה לשכונה”.

אמש פרסמו 14 רופאים וחמישה רכזי ארגון ‘הצלה’ בשכונת קראון הייטס מכתב נוקב, בו התחננו גם הם שלא להגיע לשכונה: “תקוותנו היתה שלא נצטרך לכתוב שורות אלו ביודענו עד כמה חשוב לכל אחד ואחת מאיתנו להיות אצל הרבי ביום הגדול והקדוש, ג’ תמוז. אך מתוך אחריות לקהילה ולשכונה היקרה באנו בזה לשתף אתכם במצב הנוכחי.

“לאחר ההתפרצות המחרידה של נגיף הקורונה בשכונת קראון הייטס, בה שילמנו מחיר כבד כאשר איבדנו מבחירי וראשי הקהילה ואנ”ש. לאחר שתקופת ההתפרצות וההדבקה ירדה ב”ה, נותרו מספר לא מבוטל של מבוגרים כאן בקהילה שעדיין נמצאים בקבוצת סיכון, ועלולים חלילה להידבק בנגיף ולחלות קשות!

“נכון לעכשיו אנו מאמינים שאחד הגורמים החשובים ביותר בהגנה על קבוצת סיכון זו, היא העובדה שהם מוקפים ברובם באנשים שכבר חלו ופיתחו נוגדנים.

“עם זה, השנה בג’ תמוז אם יתארחו או יבקרו בשכונה אנ”ש מקהילות אחרות ברחבי העולם שנמצאות בשלבים שונים של המגיפה, ואם ח”ו מישהו מן המבקרים נושא עימו את הנגיף מהקהילה ממנה הוא בא או מהמטוס בו טס, זה יכול להוות סכנה של ממש לקבוצת המבוגרים הנמצאים בסיכון.

“לאור כל הנ”ל אנו נאלצים לפנות אל כל אחד ואחד מהחסידים בבקשה נפשית: לא להגיע בשנה זו תש”פ בג’ תמוז ובימים הסמוכים לו לשכונה, עד כמה שקשה לנו לבקש מאנ”ש לא לעשות דבר כל כך טבעי וברור. אך שוב, אנו רואים את בריאותם של זקני אנ”ש כראשון במעלה בתקופה זו ובתור רופאי השכונה מרגישים אחריות לבטיחותם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות