התחפש להומלס, הכניס מטעני תבערה: כך הוצתו מועצות דתיות

אישום יוגש נגד תושב הגולן, בן 67, בגין הצתת מבנים של 4 מועצות דתיות לפני כשבועיים • החשוד הגיע למועצה הדתית באשדוד כשהוא לבוש כהומלס - ומשם המשיך בתחפושת לת"א, פ"ת וכפר סבא • אמר לחוקרים: "נמאס לי מכל מה שקורה עם הדת והמדינה. רציתי לגרום לזעזוע"
חיים טוויל
י"ג סיון התש"פ / 05.06.2020 12:57

המשטרה סיימה חקירה שהתנהלה ביחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל”כ) בלהב 433, בעקבות אירועי הצתה שגרמו נזק בשווי של מיליוני שקלים למבנים בהם ממוקמים מועצות דתיות.

לפני כשבועיים, ביום ראשון לפנות בוקר,  התקבלו במשטרה מספר דיווחים, בזה אחר זה, על אירועי גרימת נזק והצתה של מבנים המשמשים מועצות דתיות בכפר סבא, פתח תקווה, תל אביב ואשדוד. בתל אביב נשרפו ספרי קודש, ונגרם נזק לרכוש.

על פי דפוס הפעולה היה ברור מיד כי מדובר במישהו שתכנן היטב את ההצתות, והערכה במשטרה הייתה כי האירועים בוצעו כנקמה אנטי דתית.

שלושה ימים לאחר מכן, בעקבות פעולות חקירה מאומצות ואינטנסיביות, נעצר תושב הגולן, בן 67, לחקירה באזהרה בחשד למעורבות באירועים.

לפי דיווח ב-ynet, בביתו נמצאה מעבדה משוכללת למטעני הצתה אלקטרוניים. מדובר במטעני ההצתה הנמצאים בעיקר ביחידות חבלה צבאיות, ובפשיטה נתפסו אמצעים רבים נוספים שקשרו אותו למעשים המיוחסים לו, בהם מצתים אלקטרוניים, רכיבי הצתה וחומרי בערה.

לפי הדיווח, החשוד אמר לחוקרים: “נמאס לי מכל מה שקורה עם הדת והמדינה. רציתי לגרום לזעזוע”.

בנוסף, במשטרה גילו בחקירה כי החשוד הגיע למועצה הדתית באשדוד כשהוא לבוש כהומלס – ומשם המשיך באותה התחפושת לתל אביב, פתח תקווה וכפר סבא.

עוד עלה במהלך החקירה, כי החשוד החביא את המטענים במבנים והשתמש במטעני תבערה ובציוד שאפשר לו לכוון את תזמון הצתתם על מנת שיתרחשו באותו מועד בכל המבנים.

במהלך החקירה פוענח אירוע נוסף שהתרחש בשנת 2005, אז הוצת על ידי החשוד מבנה המועצה הדתית בתל אביב.

החקירה הוטלה על יאל”כ בשיתוף מחוזות צפון, מרכז, תל אביב, דרום, חבלני משטרת ישראל וחטיבת הזיהוי הפלילי.

כעת, עם סיום החקירה בכוונת פרקליטות מחוז מרכז להגיש ביום ראשון כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים המשפטיים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות