רונן צור: לא איראנים פרצו לנייד של גנץ. איך עיתונאים ידעו מה יש בו?

בריאיון לידיעות אחרונות רמז רונן צור כי יריב פוליטי עומד מאחורי הפריצה לטלפון הנייד של שר הביטחון • צור: "התחזקה התחושה שמדובר במעשה זדון שלא קשור לאיראנים"
חרדים 10
י"ב סיון התש"פ / 04.06.2020 16:14

בריאיון למוסף ‘7 ימים’ של ‘ידיעות אחרונות’ התייחס רונן צור, יועצו של בני גנץ, לפריצה לטלפון של יו”ר כחול לבן.

“אני לא יודע ממי זה דלף”, אמר. “בשלב מסוים התחזקה התחושה שמדובר במעשה זדון שלא קשור לאיראנים”.

צור רמז שמי שפרץ לטלפון גם הסתייע בשב”כ כדי להסתיר זאת.

בפברואר 2019, לפני הבחירות לכנסת ה-21, דווח בחדשות 12 כי השב”כ עדכן את יו”ר כחול לבן, בני גנץ, שגורמים איראנים פרצו לטלפון הנייד שלו.

על פי הדיווח, בשב”כ הזהירו את גנץ שחומרים אישיים בטלפון עשויים לשמש נגדו.

צור: “כעבור זמן קצר, אנחנו מחליטים לבדוק משהו שמטריד אותנו. נמצאים איתנו בקמפיין עוד שני רמטכ”לים, נמצא איתנו סגן ראש המוסד לשעבר, אלופים. אם פרצו לבני גנץ לטלפון קרוב לוודאי שיקרו אחד משני הדברים – לא בספק, לא במקרה, לא אולי – בוודאות: אפשרות אחת זה שפרצו לעוד כמה”.

צור מפרט: “פרצו לגבי אשכנזי, פרצו לאיזנקוט, פרצו להוא, פרצו לזה. פרצו לפרדו, פרצו ליורם כהן, לעמי אילון. האירנים האלו, העלומים, ישבו שם בפנטגון האירני, ואמרו לעצמם: ‘לא מעניין אותנו מה קורה בטלפון של אילון? אה, מה הוא כבר יודע, כולו ראש השב”כ’. אבל בני גנץ כן?.

“אז הולך ומתגבר אצלנו חשד שאם אף אחד מהם לא קיבל הודעה… התחזקה התחושה שמדובר במעשה זדון שלא קשור לאיארנים. ואם אתם שואלים לדעתי האישית שלא משקפת את דעתו של גנץ – אין לאיראנים שום קשר עם הפריצה לטלפון. בהינתן שבכלל הייתה פריצה. ואז אנחנו באמת מגלים חשיפות תקשורתיות שלא ידענו עליהן: שהאיראנים מגלים עניין גם בטלפונים של גדעון סער ואיילת שקד”.

צור ממשיך: “ואני שואל את עצמי. מה יש להם, לאירנים האלה, שכל כך דחוף להם לדעת מה קורה בטלפונים של גנץ, סער ושקד. ואז זה עולה מדרגה ואנחנו מקבלים הודעות איומים מעיתונאים שבמקרה מזוהים עם הובלת הקמפיין. הם אומרים, ‘בני גנץ, אם אתה לא תחשוף אנחנו נחשוף, אנחנו יודעים מה יש שם'”.

“אז אנחנו אומרים לעצמנו, ‘איך הם יודעים מה יש בטלפון הפרטי?’ אתם מעלים בדעתכם שעיתונאים רציניים יגידו שהם מאיימים לחשוף מה יש בטלפון של גנץ אם אין להם את זה? ומי הבטיח לו שהוא ייתן לו את זה? חמינאי? אתם יודעים מה הכי מרגיש לי בבטן? שלא רחוק היום שמישהו יתוודה על המעורבות שלו בזה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    כן, הוא לא אשם בכלום, הכל ביביביביבי
    05/06/2020 15:17
    גל
  1. פאתט, משליך אשמה לכל כיוון.
    אפשר לרכוש לו מראה גדולה?