דרישה מהיועמ”ש: חקירה פלילית נגד השופט מני מזוז בגין עדות שקר

אחרי שהיועמ"ש הורה לחקור שתי עובדות במעון ראש הממשלה בחשד למסירת עדות שקר בהליך משפטי - דורש 'בצלמו': מן הראוי לנקוט באותם צעדים כלפי השופט מזוז, בגין עבירות של עדות שקר, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים
אריה ריבקינד
י"ב סיון התש"פ / 04.06.2020 13:25

ארגון ‘בצלמו’ פנה אל היועמ”ש בבקשה להורות על פתיחה בחקירה פלילית כנגד שופט בית המשפט העליון מני מזוז בגין עדות שקר, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים.

הארגון שיגר אמש, באמצעות עו”ד טל סמו, אל היועץ המשפטי לממשלה את הבקשה בעקבות דברים שכתב השופט במסגרת נימוקי החלטתו שלא לפסול את עצמו מלדון בעתירה אשר הוגשה כנגד שר המשפטים לשעבר אמיר אוחנה – זאת על אף שהשופט מזוז התבטא כנגדו בכנס חיפה למשפט מיום 14.11.2019.

במסגרת הפניה צוין, כי השופט מזוז שיקר, במסגרת נימוקי החלטתו שלא לפסול את עצמו, ואגב כך ביצע לכאורה עבירות של עדות שקר, שיבוש הליכי משפט, מרמה והפרת אמונים.

בעקבות פניה מוקדמת שנערכה על ידי ארגון ‘בצלמו’ לנציב תלונות הציבור על שופטים אורי שהם, נקבע על ידי הנציב כי אכן אין הלימה בין הדברים שנאמרו על ידי השופט מזוז בכנס חיפה למשפט לבין הדברים שכתב במסגרת החלטתו שלא לפסול את עצמו מלדון בעתירה כנגד שר המשפטים, אך עם זאת, נמנע הנציב מלקבוע כי השופט מזוז שיקר.

נוכח החלטת הנציב, פנה ‘בצלמו’ אל היועמ”ש אשר לו הסמכות להורות על חקירה ו/או העמדה לדין של שופט בדרישה כי יורה על חקירה פלילית כנגד השופט מזוז.

עוד צוין בפניה, כי בשים לב לעובדה כי בעת האחרונה הורה היועמ”ש לחקור שתי עובדות מעון ראש הממשלה בחשד למסירת עדות שקר בהליך משפטי, מן הראוי לנקוט באותם צעדים כלפי השופט מזוז, אשר נוכח מעמדו ותפקידו הציבורי נדרש לעמוד לכל הפחות באותם מדדים של אמינות וטוהר מידות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    חקירות
    04/06/2020 14:52
    מנחם
  1. חד גדיא חד גדיא היועה”מ לא יורה לחקור את השופט והבג”ץ לא יורה לחקור את היועה”מ על פרשת הקלטת