מתחילת השנה: 28 רוכבי אופנועים נהרגו בתאונות דרכים – 2 הלילה

עליה של 250% בנפגעי תאונות אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים  • סגן שר התחבורה אורי מקלב: המשרד יקצה תקציבים ויעמוד מול הרשויות המקומיות להתאמת התשתיות לרוכבים
אריה ריבקינד
י"ב סיון התש"פ / 03.06.2020 21:52

סגן שר התחבורה אורי מקלב הגיע היום (רביעי) לראשונה למליאת הכנסת בתפקידו החדש וענה לשאילתות שהגישו חברי הכנסת.

מקלב התייחס לשאילתא שהגיש חבר הכנסת משה אבטובול אודות העליה במספר תאונות הדרכים והציג נתונים לפיהם חלה עליה משמעותית בנפגעים בתאונות באופניים חשמליים וקורקינטים ממנועים.

על פי הנתונים שהציג סגן השר, חלה עליה של 250 אחוזים בנפגעי תאונות דרכים מאופנים חשמלים וקורקינטים.

ב-2019 היו 779 נפגעים, מתוכם קל 657, קשה – 121, והרוג אחד.

ב-2018 סך כול הנפגעים היו 284, באופן קל 248, באופן קשה 35, והרוג אחד.

לפי הנתונים,  מעל לשמונים אחוזים מקרב הנפגעים בתאונות הם הרוכבים באופנים או בקורקינטים והיתרה אלו משתמשי דרך אחרים.

מקלב הסביר: “יש הלימה ברורה וגם סבירה בין השימוש הרב כיום לתאונות. בשנה האחרונה ישנה עלייה דרמטית בשימוש באותם קורקינטים חשמליים ואופניים חשמליים בגלל הנוחות והעומסים שגדלים במיוחד בתוך העיר – האלטרנטיבה של אופניים חשמליים גם עבור הגילאים הצעירים, גם בגלל מחירם. אבל יחד עם זאת, מידת הבטיחות בהם היא הנמוכה ביותר”.

מקלב ציין כי “בשונה מכל כלי אחר, אין שום הגנה לרוכב; כשהוא נופל אין מה שיגן עליו. כל זה לצד חוסר ההקפדה וחוסר מיומנות”.

סגן שר התחבורה הסביר כי משרדו פועל רבות, באמצעות הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים למניעת תאונות הדרכים: “אנחנו עשים פעולות מכיוון שאם אנחנו לא נעשה שום דבר, תהיה עלייה במספרים ויחד איתה גם מספר הנפגעים יגדל, הרלב”ד עמדה מאחורי דרישת היתר הנהיגה לאופנים החשמליים והקורקינטים ויחד עם זה באה אכיפה ברורה כנגד מי שרוכב ללא היתר נהיגה.

“מעבר לזה יצאו בקמפיין הסברתי רחב היקף לציבור אודות הסכנות שברכיבה. במקביל עמדו ברשות הלאומית מול בתי ספר מקומיים, שם הציגו תוכניות למידה אודות הזהירות בדרכים והקימו מטות זהירות בדרכים בנוסף לשמונה עשר מרכזי ההדרכה ברשויות המקומיות”.

לצד זאת אסור לשכוח את רוכבי האופנועים שם מספר הנפגעים גדול יותר: בשנה האחרונה היו 6,817 נפגעים בתאונות אופנוע; מתוכם בפגיעות קלות 6,200, פגיעות קשות 513; והרוגים 66.

סגן השר ציין כי יש עלייה דרמטית: בשנה הקודמת מספר ההרוגים עלה כמעט ב-50%. ב-2018 היו 44 הרוגים, ב-2019 – 66 הרוגים. והשנה כבר מתחילת השנה יש 28 הרוגים, כאשר שנים מתוכם הלילה.

מקלב הסביר כי בעשור האחרון יש עליה של 40 אחוזים במשתמשי האופנועים בארץ כאשר כיום ישנם קרוב ל-150 אלף כלי רכב דו גלגלי בכבישים והעדר אכיפה מביאה לתוצאה הקשה.

סגן שר התחבורה והבטיחות בדרכים אמר כי משרדו יקצה תקציבים גדולים יותר ונעמוד מול הרשויות המקומיות שיפעלו לשיפור התשתיות לטובת רוכבי האופנועים הן בהחלף צביעת הכבישים והן בהתאמת מעקות הבטיחות עבור רוכבי האופנועים היות ומעקות הבטיחות כיום מהווים סכנה של ממש לרוכבים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות