ה’חוצניקים’ נשארו בחוץ: דרעי עצר את כניסת בחורי הישיבות מחו”ל

כשבועיים אחרי ששר הפנים החליט לאפשר לבחורי ישיבות ואברכים 'חוצניקים' ומשפחותיהם לחזור ללמוד בישיבות ובכוללים בישראל - הוא עצר היום במפתיע את המהלך • "אני נאלץ בצער רב בשלב זה להפסיק את כניסתם של תלמידי הישיבות הרווקים. כניסתם של האברכים תימשך"
אריה ריבקינד
י"ב סיון התש"פ / 03.06.2020 21:04

חשיפת חרדים 10: פחות משבועיים לאחר שנחשף כי שר הפנים אריה דרעי החליט, בתיאום עם משרד החוץ ומשרד הבריאות, לאפשר לבחורי ישיבות ולאברכים ובני משפחותיהם, בעלי אשרות שהייה בתוקף, המבקשים לחזור ארצה – לחזור ללמוד בישיבות ובכוללים, חלה היום (רביעי) תפנית.

פרסום ראשון: דרעי אישר לכל ה’חוצניקים’ לחזור לישראל

לפי החלטה חדשה של שר הפנים, כל האישורים שניתנו לבחורי ישיבות מחו”ל לחזור ללימודם בארץ בוטלו בפתאומיות.

במכתב ששוגר לראשי הישיבות נכתב: “בשל החמרת מצב מגיפת הקורונה בישראל – אני נאלץ בצער רב בשלב זה להפסיק את כניסתם של תלמידי הישיבות (הרווקים)”.

שר הפנים מוסיף: “כניסתם של בני המשפחות (אברכים) תימשך כמו שהיה נהוג עד כה, כפי שתואר במכתבי הקודם. אישורים שלא מומשו עד עתה מבוטלים”.

במכתב ששיגר לפני כשבועיים לראשי הישיבות כתב דרעי: “על מנת להקל את התהליך החלטתי כי הפניה תעשה דרך ראשי הישיבות ישירות לרשות אוכלוסין בכתובת מייל ייעודית ולא דרך הקונסוליות”.

במכתב ציין דרעי כי על הישיבה להצהיר כי היא יודעת שלאברך ומשפחתו יש מקום בידוד לפי כללי משרד הבריאות.

“לגבי בחורים רווקים, יהיה על הישיבה להצהיר כי באפשרותה להתחייב על פנימיה לבידוד לפי כללי משרד הבריאות וכן להתחייב כי הלימודים בישיבה חזרו להתקיים”.

הוא הדגיש: “הנני סמוך ובטוח כי תמשיכו לשמור על ההנחיות ועל הקפדתן כפי שנהגתם עד כה עם תלמידכם”. לדבריו, “החשיבות בהקפדה על הנחיות הינה קריטית מול אוכלוסיית תלמידים זו וזאת משום שהם מגיעים ממדינות שבהם קיימת התפשטות נרחבת של המגיפה”.

גורם באחת הישיבות ששוחח אז עם חרדים 10 אמר: “לא ברור לי  למה דרעי לא דורש בדיקה סרולוגית של האברכים ובחורי הישיבות. אני גם לא מבין למה הוא לא כותב על סנקציות שיוטלו על מי שיפר את ההנחיות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בחורים
    03/06/2020 22:22
    בני צוובנר
  1. אז יהיו פחות חברה במיר שישמעו אותי