‘אתם חלשים’, נזף טראמפ במושלים • הוכרז עוצר לילי על העיר ניו יורק

ראש העיר ניו יורק ומושל המדינה הכריזו על עוצר בעיר שיחל מהשעה 11 בלילה ועד חמש בבוקר זאת בעקבות מעשי שוד, הרס וביזה שביצעו אתמול פורעים • המשטרה תפעל בכוחות מתוגברים ברחובות ותעצור את מי שיפרו את העוצר
נתן פרל
י' סיון התש"פ / 02.06.2020 00:46

לראש העיר ניו יורק ביל דה בלסיו ולמושל מדינת אנדרו קואומו נמאס מהמהומות המתחוללות כבר מספר ימים, לאחר הריגתו של העצור ג’ורג’ פלויד בידי שוטר במיניאפוליס –  מה שהצית גלי פרעות והפגנות אלימות בכל רחבי ארה”ב.

הלילה הם הכריזו על עוצר כללי במדינה – שיחל מהשעה 23:00 ועד 05:00 לפנות בוקר. כמו כן הוחלט להכפיל את מספר השוטרים שיפטרלו ברחובות ויעצרו את מי שיפרו את העוצר – זאת בעקבות מעשי שוד, הרס וביזה שבוצעו בידי פורעים בניו יורק.

מוקדם יותר ערך נשיא ארה”ב דונלד טראמפ שיחת ועידה בוידאו עם מושלים ברחבי ארה”ב בעקבות המהומות במדינה. הנשיא נזף במושלים ואמר להם: “אתם חלשים. עליכם להיות קשים יותר, לעצור מתפרעים ולשלוט ברחובות”.

טראמפ האשים בימים האחרונים את השמאל הקיצוני במדינה בליבוי ההפגנות.

בקרב הקהילות היהודיות בארה”ב קיים חשש גדול, לאחר שבתי כנסת וחנויות של יהודים הותקפו ונבזזו.

הביזה והחורבן הגיעו אמש גם לניו יורק, כאשר במשך הלילה התקבלו דיווחים על מעשי ביזה בחנויות במנהטן. הבוזזים מערימים סחורה מחנויות יוקרה – לשקיות זבל ולרכבי מילוט.

כבר בתחילת השבוע קרא ארגון  ‘שמירה קראון הייטס’ לחברי הקהילה להימנע מלצאת החוצה אם אין צורך, ולהיות עירניים כדי להימנע ממפגש עם קבוצות אלימות ברחובות.

“לצאת רק בקבוצות באם יש צורך, ובמקרה של יציאה מהשכונה לעקוב אחר עדכונים חדשותיים לגבי הפגנות אלימות ומיקומם, ולהתרחק מאותם איזורים”, ביקשו אנשי ה’שמירה’. “בגלל המצב, תגובת המשטרה לאירועים עלולה להיות איטית מבשגרה. הימנעו מלהגיע ל’איזורים חמים'”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות