בעקבות חרדים 10: ‘כללית’ בדקה את הילד מכיתה ב’ שהוכנס לבידוד

תלמיד כיתה ב' ב'דרכי יושר' בברכפלד שישב ליד ילד חולה 3 ימים - עבר רק היום בצהרים בדיקת קורונה ב'כללית' • בכל קופות החולים מבצעים בדיקות אפילו לבני המשפחות של ילדי הכיתה • מנהל קופה בעיר: "היום הייתי סדרן במעבדה שלנו. היו שתי משפחות גדולות שקיבלו אישור"
תמי גיל
ט' סיון התש"פ / 01.06.2020 15:59

כל ילדי כיתה ב’ בתלמוד תורה ‘דרכי יושר’, הממוקם בשכונת ברכפלד בעיר מודיעין עלית נכנסו השבוע לבידוד – לאחר שבערב חג השבועות הגיעו תוצאות בדיקה שערך אחד התלמידים בכיתה והתברר כי הוא נשא של הנגיף.

הילד מהת”ת הוכנס לבידוד – אבל ‘כללית’ מסרבת לבדוק אותו

אחד הילדים בכיתה, בן למשפחה ברוכת ילדים שהוריו קיבלו טלפון מהנהלת התלמוד תורה, הוכנס גם הוא לבידוד. הילד, חשוב להדגיש, ישב ליד הילד החולה שלושה ימים, בוקר ואחר צהריים, ואחר כך שב הביתה.

לאור כך, קיים סיכוי סביר שהוא נדבק ואולי גם הדביק.

אולם, בעוד אמו מבקשת לבצע לו בדיקה, קופת חולים ‘כללית’ סירבה. האם שוחחה עם שתי רופאות: אחת אמרה כי הגיוני לעשות אבל הקופה לא מאשרת, בעוד הרופאה השניה אמרה כי  לא הגיוני לבצע בדיקה.

זאת, בניגוד לקופות חולים אחרות שהזמינו את המשפחות של ילדי הכיתה להיבדק – כאשר חלק מהקופות אף מאפשרות לבצע בדיקה של כל בני המשפחה.

רק בעקבות הפרסום בחרדים 10 זומן הילד היום בשעה 13:00 בצהרים לבדיקה.

שוחחנו עם מנהל אחת הקופות בעיר.

עשו בדיקות גם לבני משפחה שיש אצלם ילד בבידוד, או רק לילד שבא במגע עם חולה קורונה? שאלנו.

“את המבצע אתמול עשינו רק לילדי התלמוד תורה מהכיתה של הילד או מי שביקש לעשות לעוד ילדים. עברנו בית בית”.

אם אמא מבקשת לעשות לכל ילדיה בבית הקופה מממנת את זה?

“מדובר בשיקול דעת של הרופא והרוב נותנים. היום הייתי סדרן במעבדה שלנו. היו שתי משפחות גדולות. אין לי מושג מה הם אמרו לרופא – אבל הוא נתן להם אישור לבדיקה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות