‘הנורווגי’ אושר לקריאה ראשונה • איילת שקד: “יש בחוק הזה היגיון”

ועדת החוקה אישרה את הצעת החוק הנורבגי והיא תעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה עוד היום - במטרה לזרז את הליכי החקיקה • אלי אבידר מישראל ביתנו: "אי אפשר בכל פעם להמציא חוק אחר וחדש"
אריה ריבקינד
ט' סיון התש"פ / 01.06.2020 13:37

ועדת החוקה אישרה היום (שני) ברוב של 8 תומכים מול 6 מתנגדים, לקריאה ראשונה את הצעות החוק הנורבגי.

הצעת החוק תעלה להצבעה במליאת הכנסת בקריאה ראשונה עוד היום.

חברת הכנסת איילת שקד מימינה צידדה בחוק: “יש בחוק הזה היגיון. אני כן חושבת שצריך לחשוב על האפשרות לקבוע שזה יהיה בהוראת שעה לכנסת הזו בלבד ולא כהוראת הקבע”.

מנגד, חבר הכנסת אלי אבידר מישראל ביתנו אמר: “תמכנו בחוק הנורבגי בצורתו הקודמת בקדנציה הקודמת, אבל אנחנו מתנגדים לחוק הזה במתכונתו הנוכחית כי אי אפשר בכל פעם להמציא חוק אחר וחדש”.

החוק נועד לעגן כהסדר קבע את האפשרות להתיר לח”כ המתמנה לשר או לסגן שר להפסיק את חברותו בכנסת לתקופה שבה הוא מכהן כחבר הממשלה ועד תום חברותו בממשלה – ולחזור ולכהן כחבר הכנסת מיד עם תום תקופת כהונתו בממשלה.

יו”ר הוועדה ח”כ יעקב אשר: “בשנה וחצי האחרונות דובר רבות על הצורך להחזיר את עבודת הכנסת לפול טורבו כי היא הדבר החשוב ביותר, לא פחות מעבודת הממשלה. לב העשייה, לב החקיקה ולב הבקרה על הממשלה הוא כאן בוועדות.

“אני שמח שחזרנו לעבודה ונעבוד קשה בעזרת השם בשנים הקרובות. החוק שאישרנו היום יעזור רבות לעבודת הכנסת, לב ליבו של החוק הנורבגי שמהיום נקרא לו החוק הישראלי הוא לתת כוח ללב הפועם של הדמוקרטיה שהוא ועדות הכנסת”.

הבוקר דווח ברשת ב כי בכחול לבן הביעו כעס על ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שנכח במשכן הכנסת ביום רביעי האחרון, אך לא הגיע להצבעות במליאה.

עיקר הכעס היה על כך שלא הגיע להצבעה בקריאה טרומית על החוק הנורווגי בזמן שראש הממשלה החליפי בני גנץ כן נכח.

בכחול לבן העבירו מסר לליכוד שהדבר אינו מקובל עליהם ושהם מצפים שבעתיד זה ייראה אחרת.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות