‘במשטרה איימו שיתפרו לנתניהו עוד תיק – והם מימשו את האיום’

עובדת לחוקרים: "זו רדיפה פוליטית, אתם מחפשים את נתניהו" • פרקליטו של רה"מ: "מנדלבליט משעבד את המשטרה לרדיפה אובססיבית" • עו"ד בן גביר, המייצג את העובדת שנחקרה: "מעולם לא ראיתי את המשטרה חוקרת בגין עדות שקר. להב 433 באובססיה, ועובדי המעון משלמים המחיר"
אריה ריבקינד
ח' סיון התש"פ / 31.05.2020 20:45

המשטרה פתחה בחקירה בעקבות חשד לעדות שקר שמסרו שתי עובדות במעון ראש הממשלה לטובת שרה נתניהו.

על פי החשד, בכיר ושתי עובדות העידו לטובת אשת ראש הממשלה במשפט של העובדת שירה רבן – ושיקרו בעדותם.

רבן, עובדת חרדית, תבעה את נתניהו בטענות על התעללות שספגה במהלך עבודתה, לטענתה.

המדינה הודיעה לעורכת הדין נעמי לנדאו שמייצגת את רבן ולבית המשפט כי היא מבקשת להמתין עם סיכומי התיק בגלל חקירת המשטרה שנפתחה.

החקירה נפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 אחרי שאחת העובדות התוודתה בפני היועצת המשפטית של משרד ראש הממשלה, שלומית ברנע פרגו, שמסרה עדות שקר – וזו העבירה את המידע לפרקליטות.

במשטרה אישרו: “ביחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 מתנהלת חקירה שעניינה חשדות הנוגעים לעדויות ולתצהירים שמסרו שתי עובדות במעון ראש הממשלה במסגרת תביעה אזרחית”.

מטעם שרה נתניהו העידו שתי עובדות. בתצהירה סיפרה אחת מהן שנתניהו קיבלה אותה לעבודה במאור פנים ומעולם לא כעסה. בקשר לנוהל בגדי עבודה במעון טענה כי נתניהו אמרה לה שאין צורך בלבוש ייצוגי וכי היא יכולה ללבוש מה שבא לה. היא סיפרה כי יאיר נתניהו היה מבקש במאור פנים ובצורה יפה אם אפשר לנקות את חדרו.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, אחת העובדות החשודה במתן תצהיר כוזב אמרה לחוקרים: “זו רדיפה פוליטית אתם מחפשים את נתניהו. אני עומדת מאחורי התצהיר. כל מילה שאני אמרתי אמיתית. אף אחד לא הציע לי כלום תמורת העדות. יש פסטיבל גדול לחפש את נתניהו”.

מטעם ראש הממשלה מסר עו״ד יוסי כהן בתגובה: “בשבוע שעבר חשף ראש הממשלה את החקירות העברייניות שנוהלו במשטרה נגדו בחסות היועץ מנדלבליט. למחרת השמיעו בכירים במשטרה בחדשות 12 איום על ראש הממשלה שהם יתפרו לו תיק נוסף אם ימשיך לבקר אותם.

“היום הם מימשו את האיום. באופן חריג ביותר התערבה המשטרה בהליך אזרחי, ופתחה בחקירה פלילית בעוד תיק סרק תפור נגד רעיית ראש הממשלה”.

הפרקליט הוסיף: “רק לפני כמה חודשים סירב היועץ מנדלבליט לפתוח בחקירה נגד התובעת ליאת בן-ארי לאחר שהעיתונאי אלי ציפורי פרסם הקלטה שמוכיחה שהיא מסרה תצהיר כוזב לבית הדין.

“מנדלבליט משעבד את משטרת ישראל לרדיפה אובססיבית ומגמתית של משפחת נתניהו בניסיון להפיל את ראש ממשלת ישראל. הציבור כבר הוכיח שהוא לא קונה את זה”.

עו”ד בן גביר, המייצג את העובדת במעון ראש הממשלה שנחקרת במשטרה: “העובדת נחקרה משעה 12 ועומדת מאחורי תצהירה. בדבריה לחוקרים אמרה בין היתר כי הם מחפשים את נתניהו ולכן מבקשים להשתמש בה כפיון”.

הוא הוסיף: “אני בעולם המשפט שלושים שנה ומעולם לא ראיתי את המשטרה חוקרת בגין עדות שקר. להב 433 באובססיה נגד ראש הממשלה ועובדי המעון משלמים את המחיר”.

ח”כ בצלאל סמוטריץ הגיב: “נראה שבפרקליטות מתעקשים בכח להשמיד את אמון הציבור בהם באופן טוטאלי. זהו חבר’ה, הצלחתם. המשימה הושלמה. אתם יכולים לנוח”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות