האם השר אוחנה יעביר שוטרים סדנאות להתמודדות עם ‘מיוחדים’?

ארגון 'בצלמו' לשר לביטחון פנים ח"כ אמיר אוחנה: "כולנו עוד זוכרים את המקרה המצער בו צרח הנער יענקי רוזנברג 'אמא, אמא', אך השוטר לא הבין. העבר את השוטרים סדנאות מיוחדות להתמודדות עם אנשים מוגבלים ובעלי צרכים מיוחדים"
חיים טוויל
ח' סיון התש"פ / 31.05.2020 16:49

בעקבות מותו המצער של איאד אל חאלק, הצעיר הערבי בעל הצריכים המיוחדים, שנורה בשבת בבוקר למוות בעיר העתיקה בידי שוטרי מג”ב, כמו גם שורת מקרים נוספים בהם נפגעו בעלי צרכים מיוחדים – פנה היום (ראשון) ארגון זכויות האדם ‘בצלמו’ לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה בדרישה לחייב את כלל השוטרים בסדנאות מיוחדות שיתמקדו במפגש עם בעלי צרכים מיוחדים.

במכתב נאמר: “זכור לכולנו המקרה המצער בו צרח הנער יענקי רוזנברג ‘אמא, אמא’, אך השוטר לא הבין כי מולו נער ‘מיוחד’. כמו כן ישנם מקרים רבים דומים. על השוטרים להבין כי בעלי הצרכים המיוחדים אינם אוייב. הם פשוט מדברים בשפה אחרת. ככל שהשוטרים יבינו אותה, ייטב להם ולנערים. המקרה אתמול היה מזעזע וחובה לפעול בכל הכוח למנוע מקרה דומה”.

מנכ”ל בצלמו מציע כי המשרד לביטחון פנים ישתף פעולה עם נציבות שיויון זכויות לאנשים עם מוגבלויות, ויעבירו את כלל שוטרי ישראל, ובייחוד היחידות בשטח, סדנה זו.

מארגון בצלמו נמסר: “אסור לפגוע בנערים בעלי צרכים מיוחדים. ככל שהשוטרים ידברו את שפתם תמנע הפגיעה ולא נראה מראות קשים כמו שראינו בסוף השבוע. אנחנו מקווים שפנייתינו תיפול על אזניים קשובות במהרה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות