אדלשטיין: שואלים מה הפאניקה הזו? עליה של פי 5 באחוז הנדבקים

שר הבריאות יולי אדלשטיין בישיבת הממשלה: "העליה המתמדת התחילה עוד לפני האירוע של בית הספר בירושלים. גם אם מנקים את הנתונים מבית הספר עדיין רואים את מגמת העליה" • בגלל הדבקה - ישיבה מקריית יערים תעבור למלון קורונה בצפון
אריה ריבקינד
ח' סיון התש"פ / 31.05.2020 13:12

שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין התייחס (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה לזינוק התחלואה מקורונה.

“תוצאות הבדיקות אתמול הצביעו על עליה של פי חמישה בתוצאות החיוביות מחצי אחוז ל-2.5 אחוז של תוצאות חיוביות – 28 תוצאות חיוביות מתוך 1,012 בדיקות שהתבצעו.

“משרד הבריאות מסוגל לבצע עד 15,000 בדיקות ביום. אני קורא לכל אזרחי ישראל – אם אתם חושבים שאתם חולים או שיש לכם תסמינים, או שאתם חושבים שהייתם ליד אדם חולה – לכו להיבדק!”

השר הוסיף: “יש לנו אירוע נקודתי בירושלים עם מספרים גדולים וחריגים. שמעתי שאומרים: מה הפאניקה הזאת? מדובר באירוע נקודתי. צריך להבין – העליה המתמדת התחילה עוד לפני האירוע של בית הספר בירושלים. וגם אם מנקים את הנתונים מבית הספר עדיין רואים את מגמת העליה.

“אני קורא גם לבעלי העסקים להקפיד על התו הסגול. כל אחת ואחד מהאזרחים לא חייבים לדעת את כל הכללים. מספיק שיידעו את ההנחיות האלו – עטיית מסיכה, שמירת מרחק והיגיינה. לא קשה להבין את זה. או שכולנו נהיה בסדר או שנהיה בסגר והרבה יותר מהר משחושבים”.

מועצת קרית יערים-טלז סטון הודיעה כי בערב החג התגלו בישיבה מקומית 8 חולי קורונה, ועוד מספר תלמידים עם תסמינים שעוברים בדיקות. תלמידי הישיבה, בגילאי 16-17, אינם תושבי הישוב קרית יערים ולא באו במגע עם תושבי הישוב.

יצוין, כי מאז נפתחה הישיבה ללימודים למדו התלמידים בקפסולות וכלל תלמידי הישיבה לא עזבו את שערי הישיבה.

לאחר  דיונים עם משרד הבריאות ופיקוד העורף ונציגי קופות החולים, הוחלט כי בשעות הקרובות כלל תלמידי הישיבה יעזבו למלון קורונה הממוקם בצפון הארץ.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות