מהומות והרס בארה”ב: חנויות נבזזו, בקראון הייטס הוטל ‘עוצר מרצון’

ארצות הברית בוערת בעקבות מותו של ג'ורג' פלויד, שנחנק למוות בידי שוטר במינאפוליס • למרות שבניו יורק לא הוטל עוצר, בקראון הייטס לא לוקחים סיכונים: 'שמירה קראון הייטס' מייעצת לחברי הקהילה - להישאר בבית
נתן פרל
ח' סיון התש"פ / 31.05.2020 12:24

ארצות הברית בוערת: הפגנות אלימות במיוחד התרחשו בשבת בשורה ארוכה של ערים ברחבי ארצות הברית בעקבות מותו של ג’ורג’ פלויד, שחור שנחנק למוות בידי שוטר בשבוע שעבר, במהלך מעצר בעיר מיניאפוליס.

התקרית, שתועדה בווידאו, הובילה למהומות קשות ברחבי המדינה.

עוצר לילי הוטל על ידי מושלי 16 מדינות ב-25 ערים גדולות ברחבי ארצות הברית, במטרה למנוע התמשכות של המהומות אל תוך הלילה. בין הערים שבהן הוטל עוצר לילי נמצאות גם ערים מרכזיות כמו מיאמי, אטלנטה ולוס אנג’לס.

בתשע מדינות ביקשו המושלים סיוע של המשמר הלאומי בהשתלטות על המהומות. בבירה וושינגטון עיבו כוחות המשמר הלאומי את האבטחה על הבית הלבן.

על פי הדיווחים בכלי התקשורת, מיום חמישי ועד היום נעצרו כ-1,400 בני אדם בהפגנות שנערכו ב-17 ערים.

בין החנויות שנבזזו על ידי הפורעים או הוצתו ישנן גם חנויות של יהודים.  כך, למשל, חנות כובעים בבעלות יהודים בלוס אנג’לס הושחתה ונבזזה.

 

למרות שלא הוטל סגר בניו יורק, בשכונות החרדיות בברוקלין  לא לוקחים סיכונים: חברת ‘שמירה קראון הייטס’ הודיעה לחברי הקהילה בשכונה כי כדאי להימנע מלצאת החוצה אם אין צורך בכך, ולהיות עירניים כדי להימנע ממפגש עם קבוצות אלימות ברחובות.

‘שמירה’ חידדה מספר כללים לתושבי השכונה, ובהם: לצאת רק בקבוצות באם יש צורך, ובמקרה של יציאה מהשכונה לעקוב אחר עדכונים חדשותיים לגבי הפגנות אלימות ומיקומם, ולהתרחק מאותם אזורים.

“בגלל המצב, תגובת המשטרה לאירועים עלולה להיות איטית מבשגרה”, הוסיפו. “הימנעו מלהגיע ל’איזורים חמים'”.

ההוראה של ארגון ה’שמירה’ יצאה לאחר שבמהלך הפגנה שהתקיימה בליל שבת בקראון הייטס, נעצרו שתי אחיות אפרו-אמריקאיות שהשליכו בקבוק תבערה לעבר ניידת בה ישבו ארבעה שוטרים. השוטרים לא נפגעו מאחר שהבקבוק לא התלקח.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות