מפקד חטיבת גבעתי: ”ענני כבוד הגנו על הלוחמים שלי בעזה“

בראיון למגזין 'משפחה' דוחה אל“מ עופר וינטר את הביקורת כלפיו (”מי שתקף אותי אף פעם לא היה בקרב“) ומספר על ניסי המלחמה • "צריכים לחזור ולהדגיש שמה שהכי נדרש לעם ישראל זה שבני התורה ישבו וילמדו תורה ביתר עוצמה ועוז"
ד' אב התשע"ד / 31.07.2014 09:21

”דווקא בעת של מלחמה, שבה הרצון להצטרף לכוחות הלוחמים הוא עז, צריכים לחזור ולהדגיש שמה שהכי נדרש לעם ישראל זה שבני התורה ישבו וילמדו תורה ביתר עוצמה ועוז. לימוד התורה מגן על עם ישראל יותר מכל דבר אחר. מי שיכול לשבת וללמוד – זאת חובתו“ – כך אומר אל“מ עופר וינטר, מפקד חטיבת גבעתי, שחולל סערה בעקבות האגרת שהפיץ ללוחמיו בתחילת מבצע ‘צוק איתן’, בראיון המתפרסם היום במגזין ‘משפחה’.

כתבי המגזין הצליחו להגיע לוינטר במהלך ימי הלחימה ולראיין אותו על הפעילות בשטח. בפגישה איתם, סיפק המח“ט שורה של התבטאויות יוצאות דופן.

כך, למשל, סיפר וינטר על כך שבראשית המבצע הוא פנה לראשי ישיבות ולמקובלים וביקש מהם להתפלל להצלחת המבצע.

”הם הבטיחו לעשות זאת וביקשו ממני לקבל על עצמי משהו – עוד מצווה, עוד הידור. החלטתי לקבל עלי להתפלל שחרית בכוונה יתרה“, סיפר וינטר, ”אנחנו במצב לחימה, של לילות ללא שינה, ולעתים תפילת שחרית היא אחרי לילה בלי שינה. זה קשה מאוד, אבל אני יודע שזה בשביל החיילים, ואני משתדל לשמור את זה, להאריך בתפילה ולהתכוון יותר”.

כשנשאל על ימי הלחימה, אמר מח“ט גבעתי: ”נס כפי שהתרחש בעת הלחימה בחירבת חיזעה לא ראיתי בכל ימי הקריירה הצבאית שלי“.

הוא סיפר: “החלטנו לתקוף את המקום עוד לפני עלות השחר, כדי שאיש לא יבחין בנו. כוח החלוץ הגיע למקום בזמן, אבל הלוחמים משום מה איחרו. לא ידענו מה לעשות כי בינתיים החל להאיר השחר, ונצנוצי אור החלו להראות את הלוחמים. מנגד היינו חייבים לתקוף, ואז פתאום הגנו עלינו עננים. ענני כבוד. לפתע כיסה אותנו, את כל הלוחמים, ערפל כבד, שהלך אתנו בכל ההתקפה. איש לא ראה אותנו. רק כאשר פוצצו הבתים שהיו צריכים להתפוצץ וכבר לא נשקפה כל סכנה לחיינו, התפזר לפתע הערפל. ממש ‘כי ה’ אלוקיכם ההולך עמכם להושיע אתכם'”.

”ברוך השם הרגנו את המחבלים“

וינטר סיפר לכתבים על כך שחייליו ”הרגו חמישה מחבלים שיצאו מפיר של מנהרה”. הם מתארים בראיון כיצד לאחר מכן הוא ”נשא כפיים לשמים ואמר ’ברוך השם, תודה לך השם‘“.

וינטר אמר: “מה שמנחה אותי, בפיקוד בכלל ובמבצע הזה בפרט, הם שני עקרונות: לא חוזרים בלי לבצע, ועושים הכל כדי לחזור לשלום“.

“אני רוצה להגיע למצב שבו כבר לא תהיה לאויב שלנו מוטיבציה להילחם בנו. אפשר להגיע לזה, יש לנו את היכולת בעזרת השם”, סיפר המח“ט בביקורת מרומזת על הדרג המדיני, “אני מוכן, הלוחמים מוכנים, יש להם מוטיבציה אדירה – אבל זה לא תלוי בנו, זה תלוי בהחלטות של המפקדים שמעלי, ובעיקר בדרג המדיני, שצריך להסיר את המעצורים ולתת לנו לעבוד. בלי החלטות שלו לא נוכל לעבוד”.

“יש רושם בציבור כאילו קשה לנו”, הוסיף וינטר, “כאילו יש יותר הרוגים ופחות הישגים. זה לא נכון, ממש לא נכון. הלחימה אינה קשה, היא פחות קשה ממה שציפינו. נכון, החמאס הוא אויב מתוחכם ואכזר, אבל בחסדי שמים אנחנו מתוחכמים יותר”.

בהתייחס להתקפות נגד האגרת ששלח ללוחמיו, בטענה כי מדובר ב“מניפסט דתי“, אמר וינטר: “מי שתקף אותי בגין המכתב ראה כנראה כלי נשק רק בתמונות, לא היה בחיים שלו בקרב ואינו יודע מהי רוח לחימה… לפני יציאה לקרב אני מקריא לפני חייליי את דברי כהן משוח המלחמה – ‘שמע ישראל אתם יוצאים היום למלחמה’ וכו’. אין אחד מהם, ואפילו החילונים ביותר, שאינם אומרים בכוונה עצומה את התפילה לפני יציאה לקרב.

“במלחמה, כשהחיילים יודעים שהם עשויים למסור את הדבר הכי יקר להם, את חייהם, הם מתחברים לאמת שלהם. כשאדם בסכנת חיים, הוא מתחבר לאמת הפנימית הכי עמוקה שלו, וכשזה קורה, גם הכופר הכי גדול פוגש את אלוקים.

“זאת הסיבה שבמלחמה כולם מאמינים, חוץ מזה שרואים כל כך הרבה נסים, שקשה מאוד לא להאמין“.

מקור: NRG

הדפס כתבה

9 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    וואווו איזה מרגש!!!!
    31/07/2014 10:01
    אני
  1. איזה ניסים אני לא מאמינה!!!!!!!!!
    התפילות שלכם ושלנו, הקבלות, ההתחזקות, ההאחדות, ועצם זה שאנחנו העם הנבחר- עמו של מלך מלכי המלכים, זו הסיבה להצלחתנו !!!!
    אשריכם צדיקים ה’ ישמור עליכם תמיד !!!!

    • אתיאיסט   02/08/2014 01:36

      מח”ט גבעתי שנלחם ב”מנאצים את שם אלוקינו” צריך פעם לבדוק האם אכן “אלוקינו” הולך איתו יד ביד. כמו היום למשל, ששני חיילים שלו נהרגו וסג”מ גולדין נתפס בידי החמאס, לא ברור באיזה מצב. ואם כבר מדברים על “מנאצי אלוקים” אני ממליץ לבדוק כמה מנאצי אלוקים היו בין 6 מיליון הלכו לתאי גאזים ולמשרפות.

  2. שבת שומרת עלינו
    31/07/2014 11:18
    שבת
  3. שבת היא:ברית בנינו לבין מלך מלכי המלכים הקדוש ברוך הוא.שבת שומרת עלינו.
    ,,ושמרו בני ישראל את השבת לעשות את השבת לדורותם ברית עולם:ביני ובין בני ישראל אות היא לעולם”(חומש שמות לא,פסוקים-טז-יז),,ויאמר ה’, אל-משה לאמור. ואתה דבר אל-בני ישראל, לאמור, אך את-שבתותיי,תשמורו:כי אות היא ביני וביניכם,לדורותיכם–לדעת,כי אני ה’ מקדשכם.ושמרתם, את-השבת,כי קודש היא, לכם”(חומש שמות פרק לא,יג)השבת היא ברית ביננו לבין ה’.כשאנו מפרים את הברית,אז אנו יותר לא בני ברית עם ה’.ואז השמירה מעלינו מסתלקת,וממילא אויבינו יכולים,תנחשו לבד את ההמשך.כשיהודי חוטא הוא פוגע בכל עם ישראל.
    משל למה הדבר דומה:לספינה ששטה בים,והנה איש אחד החליט לקדוח חור בתאו בקרקעית הספינה,נגשים אליו חבריו ואומרים לו,מה אתה עושה?
    אתה תטביע את כולנו.
    והוא משיב להם,מה אכפת לכם?אני קודח חור בתא שלי.
    ואמרו רבותינו:אם שומרים כל ישראל שני שבתות מיד נגאלים.
    ומי שלא לומד תורה(מקרא,הלכות,תורה שבכתב ותורה שבעל פה),כי הוא אומר אם אני ידע,אני יצטרך לקיים,עכשיו שאני לא יודע,אני לא צריך לקיים,יקבל עונש כפול,גם על זה שלא למד,וגם על זה שעבר על ציווי התורה.
    וה’ אוהב כל יהודי ויהודיה באשר הם.וה’ ברא אותם,אף על פי,שידע,שבני אדם רבים לא יעשו את רצונו.כל אחד אחר במקום ה’,היה בורא נבראים,שיבחו אותו,וישרתו אותו,וה’ לא כן,ברא ה’ נבראים,שידע שלא יעשו רצונו,אין כה’ מלכנו.
    🙂
    השלבים לחזרה בתשובה:
    1)חרטא(להתחרט על כל מעשינו הרעים שעשינו,כל דבר שהוא נגד ה’,נקרא רע)
    2)עזיבת החטא(להפסיק לעשות מעשים רעים)
    3)בקשת סליחה מהקדוש ברוך הוא(וידוי)
    4)שיקבל על עצמו,שלא יעבור עוד על החטאים שעשה,ועל כל שאר הדברים שהם נגד רצון ה’.
    🙂

  4. 0000
    31/07/2014 12:38
    אניי
  5. בזכות האמונה של המח”ט, החטיבה מצליחה מעל כולם ב”ה 🙂
    תודה רבה ה’!!!

    • משתמש אנונימי (לא מזוהה)   31/07/2014 13:12

      כך ראוי לנהוג!
      אנחנו עם ישראל!!
      כואב לי הלב שמנהיגנו מתביישים להזכיר את שמו של מלך העולם,
      אפילו בפרלמנט האמריקאי אומרים “גוד בלס אמריקה”
      אז כאן לא יגידו??

  6. אני מצדיע לך המפקד
    31/07/2014 16:19
    יצחק
  7. ירבו כמוך בישראל
    אתה כמו המלך דוד….ביד ימין ספר תורה וביד שמאל חרב
    ה’ ישמוך עליך ועל כל החיילים

  8. כל הכבוד
    01/08/2014 01:44
    יודא
  9. לתשומת לבם של הקנאים השמאלניים “אף לוחם מגבעתי לא נפל במערכה הנוכחית”
    ה’ אתכם גיבורי החיל !!!!! חזקו ואמצו ותחזרו הביתה בשלום !!!!!

    • אתיאיסט   02/08/2014 01:35

      צריך להיות אידיוט מושלם כדי להאמין שיש קשר בין תפילות ובים תוצאות בקרב. אבל כנראה שאידיוטים לא חסרים – חדשים נולדים יומיום

  10. אוהבים אותך עופר וינטר-חזק ואמץ!!!
    07/08/2014 21:22
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  11. כמה קדושה ענוה אהבת אדם והארץ באיש אחד כבוד גדול להילחם לצידו יהא רצון שיקויים בו הפסוק:ארדוף אוייבי ואשיגם.ולא אשוב עד כלותם.אמן סלה