אוחנה: אמוני בבתי המשפט מוגבל, מקווה שמשפטו של נתניהו לא מכור‎

השר לביטחון הפנים טען בריאיון: מי שעומד מחר למשפט זה לא נתניהו - זה מחנה הימין • על השופטים: "אם העיתונאים יודעים לומר מה תהיינה החלטותיהם, זה מדאיג מאוד" • על מנדלבליט: "רואים מערכת שמסתתרת מאחורי צווי איסור פרסום - ואנחנו שואלים למה"
חרדים 10
א' סיון התש"פ / 23.05.2020 23:41

השר לביטחון הפנים, אמיר אוחנה, אמר הערב (שבת) בריאיון לחדשות 12 כי אמונו בבית המשפט מוגבל – ואף העלה את האפשרות שהמשפט “מכור”.

על מתקפותיו נגד מערכת המשפט, שעד השבוע האחרון עמד בראשה, אמר אוחנה: “מיהו שאמר שתופרים תיקים בפרלקיטות ומדליפים? היועמ”ש מנדלבליט. אני לא חוללתי מהומה בפרקליטות, אלא המועדון כבר בער. אני באתי לכבות, באתי לתקן”.

הוא הוסיף: “אני חושב שהמצב במשטרת ישראל הוא טוב מהמצב בפרקליטות, משום שבמשטרת ישראל נחקרים. שוטרים נחקרים כל הזמן, מתי בפעם האחרונה נחקר מישהו מהפרקליטות? מה, יושבים שם מלאכים צחורי כנפיים? לכן אני הרבה יותר מודאג ממה שקורה שם.

“זה אינטרס של הציבור הישראלי ושל מצביעי הליכוד להיאבק בשחיתות. אלא מה? שמצביעי הליכוד לא מאמינים לתזה שיצרה הפרקליטות. זה לא שאנחנו תומכים בשחיתות, אנחנו מתנגדים לשחיתות, אלא שאנחנו לא מאמינים”.

השר לביטחון הפנים הסביר: “אנחנו מאמינים שנעשה עוול גדול. לא לבנימין נתניהו, אלא למחנה הימין. מי שעומד מחר למשפט זה לא נתניהו – זה מחנה הימין. הציבור ראה את הראיות ערב ערב במהדורות במשך שלוש שנים. האם הציבור מכיר את כתבי האישום והלך להצבעה אחרי שראה אותם? הלך. קיבלנו יותר קולות מכל מפלגה אחרת במדינת ישראל”.

הוא הדגיש: “בשנה האחרונה שלי כשר משפטים האמון שלי במערכת המשפט לא גבר. למה? כי כל פעולה שעשיתי על פי חוק, אם זה מינוי מפכ”ל, אם זה פרקליט מדינה, בית המשפט טרפד שלא כחוק. ולכן אני מודאג. אם העיתונאים יודעים לומר מה תהיינה החלטותיהם, זה מדאיג מאוד. כל מערכת דמוקרטית צריכה להיות מוכנה לקבל ביקורת. אין פרות קדושות. יש מערכת אחת שעומדת כנראה מעל החוק”.

אחרי שיו”ר הקואליציה מיקי זוהר קרא הערב לחשוף את הראיות החסויות מפרשת הרפז הנוגעות למדלבליט, הצטרף אוחנה למתקפה על היועמ”ש: “אנחנו רואים מערכת שמסתתרת מאחורי צווי איסור פרסום – ואנחנו שואלים למה. שר המשפטים לשעבר משה ניסים, שהיה חבר בוועדת הבדיקה של הפרשה, אמר השבוע שאילו היינו יודעים על הקלטות, מה שעכשיו פורסם, אולי לא היינו בוחרים בו לתפקיד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות