הלברטל על ינקלביץ’: מה היא תרמה למדינה? היא תהרוס את החרדיות!

הפובליציסט החרדי התייחס למינויה של עומר ינקלביץ' לתפקיד שרת התפוצות: 'היא מהווה איום אסטרטגי על העולם החרדי' • 'איך הוא ממנה אישה חרדית לשרה? הרמטכ"ל של צבא הגנה לישראל? זה כשל מוסרי שלא נשמע כדוגמתו'
חרדים 10
כ"ח אייר התש"פ / 22.05.2020 15:04

הפובליציסט החרדי הרב דב הלברטל שוחח הבוקר (שישי) עם ניסים משעל ב-103FM על מינויה של השרה החרדית הראשונה, עומר ינקלביץ, הביע את חששו מההשפעה השלילית של המינוי על החברה החרדית וטען שיש במינויה בעיה מוסרית גדולה.

הלברטל התבטא במהלך הראיון בביטויים קשים, שחלקם צונזרו כאן.

“המינוי שלה הוא איום אסטרטגי על העולם החרדי”, אמר הפובלציסט.

עד כדי כך?

“אם הייתי צריך לתמצת את הווייתה ואני אשתמש במילים חריפות, כי נדרשות כאן, הייתי אומר שהיא סוג של חרדית מיופייפת. אגיד לך מה קורה פה, המשפחה, האתוס המשפחתי החרדי הוא שותפות הדדית, סולידריות של שותפות בין הבעל לאישה, זה מה שמקיים את הקהילה החרדית. פירוש הדבר, יש את העניין הזה, שרוצים לבנות בית עם ערכים מסוימים והאישה מקריבה לצורך זה. כדי לבנות בית עם ערכים מסוימים היא היום המפרנסת – האישה החרדית.

“ברגע שאישה חרדית כמו ינקלביץ’ הופכת סדרי עולם כשהיא הופכת תפקיד של מפרנסת והופכת את זה לקריירה, כלומר, פקעת של שאפתנות ותאוותנות כפי שהיא מגלה, זה דבר יכול להרוס, להשפיע על האישה החרדית, את הבית החרדי ומכאן גם לעולם הישיבות”.

האישה החרדית מקומה במטבח?

“מקומה של האישה החרדית היום הוא לא במטבח, הרבה יותר הבעל אפשר לומר בנסיבות האלה. זה לא עניין של מקומה או לא, היום המציאות היא שאישה חרדיה היא המפרנסת העיקרית במשפחה, כדי לבנות בית עם ערכים מסוימים”.

אז ינקלביץ’ היא מפרנסת.

“היא לא מפרנסת, היא פקעת של תאוות ושאפתנות, של מימוש אישי – היא הרס למשפחה שלה והרס למשפחה החרדית. מה היא תעשה כשרת התפוצות? תחשוב על התפקיד שלה. היא תשכב על הספה עם הגלובוס כשהוא מתנדנד, תסובב את הגלובוס, תצביע על מקום באיים הקריביים – ‘שם לא הייתי ואני רוצה להיות’, תיקח איתה 5 חרדים וחרדיות ותיסע סביב העולם ב-80 יום, זה מה שהיא תעשה כל היום”.

קראתי שיש נשים חרדיות שגאות בה.

“זאת בדיוק הטרגדיה, על זה בדיוק אני מדבר. היא תהרוס את האישה החרדיה, היא תהרוס אותה. יש פה מספר רבדים בכל עניין המינוי שלה שנוגע למה שאנחנו משוחחים עכשיו. בכלל מי היא? מי הכיר אותה לפני שנה? אף אחד לא הכיר אותה לפני שנה היא באה מאשפתות פוליטיות”.

הרב הלברטל שיתף בשאלה מוסרית שמטרידה אותו בכל סוגיית המינוי: “השאלה הזאת מציקה לי בצורה בלתי רגילה – עומד רמטכ”ל של צה”ל, אפילו שניים אבל נתייחס לגנץ, רמטכ”ל של צה”ל – צבא הגנה לישראל – ממנה אישה חרדית, עריקה, משתמטת? היא לא הייתה בצבא, היא הייתה בקיימברידג’ בשעה שהנשים החילוניות שכבו תחת הטנקים. לא זו בלבד, היא נגד גיוס בחורי ישיבה.

“רמטכ”ל של צה”ל, במקום להגיד לעריקה, מנקודת מבטו, ‘אני רמטכ”ל של צה”ל רואה בשירות בצבא ערך עליון, 30 שנה ראיתי חיילים נהרגים לידי, ראיתי את מסירות הנפש, הייתי בקרבות’ – איך הוא ממנה אישה חרדית לשרה? הרמטכ”ל של צבא הגנה לישראל? זה כשל מוסרי שלא נשמע כדוגמתו.

“הרמטכ”ל ממנה משתמטת, שהיא בעד השתמטות של 100,000 חרדים. מה הוא יענה כשיהיו קרבות בעזה וירים את ידו אחד החיילים הנלחמים וישאל ‘למה אני פראייר, שוכב פה ומסכן את חיי, כשאתה ממנה שרה שהייתה בקיימברידג’ ובעד השתמטות מהצבא’? מדובר ברמטכ”ל שמינה אישה כזאת לשרה, מאשפתות”.

יושבים שרים שלא שירתו בצבא.

“אבל לא הרמטכ”ל מינה אותם, אני מנסה להסביר לך את הבעיה המוסרית שיש פה”.

יש הבדל אם זה מינוי של ראש הממשלה או של הרמטכ”ל?

“ודאי, ראש הממשלה ממנה בעל כורחו. אין לו ברירה, יש להם כוח פוליטי, הוא צריך אותם. אבל הרמטכ”ל היה צריך למנות, מאשפתות לקחת אותה? מי היא בכלל? מה היא תרמה למדינה האישה הזאת?

“אני רואה בה איום אסטרטגי לעולם החרדי שנוגע לזה שאישה חרדית בעצם מדברת ועושה בעצם את כל מה שנוגד את הערכים של העולם החרדי ותהיה לה השפעה עצומה דווקא בגלל שהיא לא פמיניסטית כל כך”.

הדפס כתבה

10 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מכבסה של מילים - טוב שצנזרתם
    22/05/2020 15:25
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לפי מה שהוא אומר אז גם למנות שרים מש”ס וג זה אותו כשל מוסרי.
    אבל כדי להיראות צודק אתה בוחר את המילים המפוצצות בלי קשר לסתירה שהן יוצרות.
    “האתוס המשפחתי החרדי הוא שותפות הדדית, סולידריות של שותפות בין הבעל לאישה…” איזה מילים… באיזה עולם?

  2. טוב שצונזר
    22/05/2020 15:27
    דור
  3. “האתוס המשפחתי החרדי הוא שותפות הדדית, סולידריות של שותפות בין הבעל לאישה…” באיזה עולם? נו באמת עד מתי ינסו לתאר ולטהר את עצמם?

  4. נו באמת תבדקו את מה שאתם אומרים לפני שאתם מוצאים את זה
    22/05/2020 15:39
    חסוי
  5. אני גר בשכונה שיותר מחצי השכונה מי המפרנס של הבית אישה שעובדת בזמן שהבעל קם ב9 עם כוס קפה בדרך לבית כנסת אז ציבור החרדי בכל מקום אישה מתפרנסת ולא הבעל מה שאומר שציבור החרדי לא באמת חרדי

  6. אוי הלברטל
    22/05/2020 17:43
    מישהו שיודע הרבה
  7. שוב פעם דיבורי סרק ללא תוכן ממשי של העורך דין לשעבר.
    והפובלו… החדש…

  8. ה"פובלציסט" ההזוי הזה קם לתחייה ?
    23/05/2020 22:46
    אכפתניק
  9. עוד אחד שמקרוב בא ונדמה לו שהוא “מאן דאמר”. חשבנו שזה עבר לו והוא חזר למעורתו. טעינו.

  10. הבעיה הרבה יותר מהותית
    24/05/2020 06:50
    יעל
  11. עומדת אשה שקוראת לעצמה “חרדית” ופורצת גדר שתמיד הקפידו,עליו, מלבד העובדה שהיא עושה דבר שכל גדולי ישראל התנגדו לו, והיא קוראת לעצמה חרדית?

    • חרדי   25/05/2020 10:22

      לא מדובר על חרדית סטנדרטית

  12. זה כמו לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה
    24/05/2020 12:27
    שירה
  13. אי אפשר לדרוש שהאישה גם תפרנס וגם המצב ישאר כמו לפני מאה שנה שהאישה היתה כנועה לבעלה.
    בעיה שלכם, יצרתם מצב שנשים צריכות לעבוד אז תתמודדו כמו גברים עם כל התופעות האלו ותפסיקו להתבכיין.

  14. למה נותנים במה לאדם שמבלבל את המוח בלי שום הגיון
    25/05/2020 10:19
    חרדי הדוק
  15. הוא היה צריך לצעוק כשהיא התפקדה לכחול לבן! מה הוא נזכר עכשיו כשהיא מצליחה?!

  16. פשוט חוצפה! אני חרדית ואתה לא תגיד לי את מי לאהוב או לא לאהוב מי אתה בכלל?
    29/04/2021 11:37
    בתאל
  17. עומר את מדהימה בהצלחה