‘אפליה, רדיפה בוטה’: הנחיה חריגה של רמי גרינברג הקפיצה החרדים

עיריית פתח תקווה בהנחיה חריגה לבתי הכנסת: "כדי לפתוח, חובה לשלוח מכתב לאגף הפיקוח עם התחייבות לעמוד בכללים" • סיעת יהדות התורה בעיר: "האם יש מוסדות תרבות שקיבלו הנחיות כאלה? מדובר ברדיפה בוטה! מי שרדף שומרי תורה - נעלם ונמחק מדפי ההיסטוריה"
אריה ריבקינד
כ"ו אייר התש"פ / 20.05.2020 15:08

אחרי האישור לפתוח בתי כנסת: עיריית פתח תקווה והעומד בראשה רמי גרינברג שיגרו הבוקר (רביעי) הנחיה מוזרה לבתי הכנסת.

בהודעה שנשלחה על ידי מנהל אגף הביטחון והחירום בעירייה אל “רבני וגבאי בתי הכנסת” נאמר כי “נקבע נוהל על פיו יש לנהוג בכל בתי הכנסת המעוניינים לפתוח את שעריהם לתפילה”.

במכתב נאמר עוד כי “על כל בית כנסת להעביר מכתב חתום לאגף הפיקוח ובו מפורטים פרטי ממונה הקרונה בבית הכנסת והתחייבות לעמידה בכללים אשר נקבע בתקנות.. רק לאחר שליחת המכתב וקבלת אישור בכתב ניתן יהיה לפתוח את בית הכנסת”.

בתגובה שיגרה יהדות התורה בעיר ליניב בניטה, מנכ”ל העירייה מכתב “מחאה חריפה על התנהלות העירייה בעניין פתיחת בתי הכנסת”.

במכתב, עליו חתומים הרב אליהו ברוכי והרב ישראל פרידמן, חברי מועצת העיר, נאמר: “נדהמנו והזדעזענו להתוודע למכתבו של מנהל אגף הביטחון ושירותי החירום בעירייה אשר הופץ היום לרבני וגבאי בתי הכנסת, ובו שורת תביעות תמוהות ומקוממות ביותר לצורך פתיחת בתי הכנסת מחדש – זאת לאחר שמשרד הבריאות כבר פרסם את הנחיותיו בעניין, אשר גובשו לאחר ישיבות מסודרות עם אנשי המקצוע מכל המשרדים הנוגעים בדבר ובחינת כל הנתונים הרלוונטיים”.

חברי המועצה דורשים לדעת “מטעם מי ניתנו ההנחיות הנ”ל, מיהו הצוות שקבע את ההנחיות” ו”להמציא לידינו פרוטוקול מסודר של הישיבה אשר בה נקבעו ההנחיות”.

בנוסף הם מבקשים לברר: “אילו מוסדות ציבור נוספים בעיר קיבלו הנחיות מחמירות בסגנון זה, מעבר להנחיות שניתנו מטעם משרד הבריאות? האם יש מוסדות תרבות שקיבלו הנחיות כאלה? האם לדוגמה גלריית אומני פתח תקווה שברחוב רוטשילד בעיר, קיבלה פנייה כזו?”

השניים מוסיפים: “בשוק פתח תקווה יש חנויות בבעלות עירונית שהושכרו לפרטיים לצורך מסחר; האם השוכרים קיבלו לאורך כל התקופה מכתב כלשהו בנושא, המורה להם לשמור על ההנחיות, בתוספת איום שאם לא כן, תופסק השכירות?”

חברי המועצה מדגישים: “אין מילים בפינו לבטא את גודל התדהמה והזעזוע נוכח האפליה הגלויה והרדיפה הבוטה כנגד בתי הכנסת, שלאורך שבועות ארוכים כל כך נמנע מציבור המתפללים לפקוד אותם. ואולם ההיסטוריה הרחוקה והקרובה כבר הוכיחה כי מי שרדף את ציבור שומרי התורה, מיהר להיעלם ולהימחק בעצמו מדפי ההיסטוריה.

“לתשומת ליבך”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות