פיתוח המכון הביולוגי: ניסוי לחיטוי מקוואות הצליח. כעת בתי הכנסת?

הניסוי בוצע ב-54 מקוואות ברחבי בני ברק - ובעקבות ההצלחה הגדולה בודקים משרדי הבריאות והדתות אפשרות לשימוש בטכנולוגיה החדשנית בכל המקוואות בישראל • נבחנת הרחבת השימוש בפיתוח גם לבתי הכנסת
יוני גרין
כ"ד אייר התש"פ / 18.05.2020 16:01

ניסוי מוצלח לפיתוח החדשני של המכון ביולוגי וחברת Tera Novel במקוואות בני ברק.

במהלך הפיילוט, שהתקיים בשבועות האחרונים, חוטאו 54 מקוואות בעיר באמצעות טכנולוגיית חיטוי חדשנית שפותחה עבור הצבא ומערכת הביטחון על-ידי המכון למחקר ביולוגי בישראל.

תהליך החיטוי נעשה בשיתוף פעולה עם חברת Tera Novel, בעלת זכויות השיווק הבלעדיות על מגוון מוצרים של המכון למחקר ביולוגי, וביניהם המוצר WT Steril, שפותח עבור הצבא כנגד מלחמה ביולוגית ולחיטוי מלא של משטחים ומקומות רטובים כנגד וירוסים, נגיפים, בקטריות, חיידקים, עובשים וביניהם גם אנתרקס וקורונה.

בני ברק, שהתמודדה עם התפרצות משמעותית של נגיף הקורונה ועם מספר רב של חולים, מנסה לחזור בימים אלה לשגרת חיים תקינה בבתי הכנסת, במקוואות ובשאר מוסדות החינוך.

עם הצלחת הניסוי וחיטוי מלא של המקוואות, העירייה מאמינה שתהליך החיטוי יאפשר לתושבים לשוב ולטבול כבר בשבועות הקרובים.

כמו כן, בוחנת העירייה שימוש בטכנולוגיית החיטוי של המכון הביולוגי ו-Tera Novel גם לבתי הכנסת בעיר.

יש לציין שלאור הצלחת הניסוי במקוואות, מקבלת Tera Novel בימים האחרונים פניות רבות גם מגורמים אמריקנים המבקשים לעשות שימוש בפיתוח הייחודי.

המוצר שפותח במקור עבור שימוש צבאי כנגד אנתרקס ווירוסים, מוגן בפטנט ונמצא כבר מספר שנים במחסני החירום של צה”ל, למקרה של איום ביולוגי. החומר הפעיל במוצר נדבק למשטח, ומבצע את פעולת החיטוי לטווח ממושך תוך שהוא קוטל ודוחה 100% מהחיידקים והזיהומים.

בעקבות משבר הקורונה, חברת Tera Novel שמה לה למטרה למצוא פתרונות ממוקדים וחדשניים למניעת התפשטות וההדבקה של נגיף הקורונה בבתי חולים, שדות תעופה, תחבורה ציבורית, צבא, בתי אבות ומוסדות ציבוריים.

קרן כהן חזון, יו”ר Tera Novel: “הניסוי המוצלח בפיתוח הייחודי של המכון למחקר ביולוגי בישראל במקוואות בני ברק, הביא לחיטוים של המקוואות ב-100%. מדובר בפריצת דרך במלחמה הסביבתית בנגיף הקורונה ולמעשה בכל נגיף או מזהם אחר.

“חומר החיטוי מאפשר הגנה מקסימלית תוך קטילת הנגיף במלואו וניתן לעשות בו שימוש במשטחים רטובים אנכיים ואופקיים. תכונות אלו הופכות אותו לאידיאלי עבור מקוואות, בריכות שחיה ולמעשה עבור כל מוסד הדורש חיטוי טרמינלי. אני סמוכה ובטוחה כי כעת יוכל הפיתוח החדשני להטיב עם מקומות נוספים כמו בתי הכנסת ולסייע בפתיחתם הבטוחה לציבור”

מנדי סגל, מנהל תחום מקוואות בבני ברק: “ניסוי בפיתוח החדשני של המכון הביולוגי וחברת Tera Novel הסתיים בימים אלו במקוואות העיר בני ברק בהצלחה.

“אנחנו בבני ברק רוצים שכלל האוכלוסייה וכל מי שמבקש לטבול ולרחוץ במקוואות ברחבי העיר, ירגיש בטוח לעשות זאת. כלל המקוואות חוטאו ב-100%, פתרון שאנו סבורים שיאפשר את פתיחת המקוואות כבר בשבועות הקרובים. אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לאפשר לטובלים חוויה בטוחה, נעימה ונטולת חששות ובוחנים שימוש בפיתוח גם בבתי הכנסת, לטובת הציבור כולו.”

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות