‘גבאי קורונה’, סידור מהבית: המתווה לפתיחת בתי כנסת

לפי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, המתפללים יהיו קבועים בכל מניין, בעוד מתפללים או מניינים מזדמנים ימשיכו להתפלל רק בשטח הפתוח; ישמר מרחק מושב ריק בין מתפלל למתפלל • מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת: בקרוב יוכלו להיכנס בשערי בתי הכנסת
אריה ריבקינד
כ"ג אייר התש"פ / 17.05.2020 16:46

בצהרים (ראשון) התקיים דיון במועצה לביטחון לאומי על הפעלה מחודשת של בתי הכנסת  – ובסיומו הוחלט לפתוח את בתי הכנסת תחת הנחיות מיוחדות של משרד הבריאות.

בתום הדיון התקבל המתווה של יו”ר ש”ס  השר אריה דרעי  – שיובא לאישור הממשלה בקרוב, לפיו בתי הכנסת ברחבי הארץ ייפתחו ללא הגבלה, כאשר ישמר מרחק של מושב ריק בין מתפלל למתפלל.

בנוסף המתפללים יהיו קבועים בכל מניין, בעוד מתפללים או מניינים מזדמנים ימשיכו להתפלל רק בשטח הפתוח עם ההנחיות המתבקשות של שמירה על שני מטר ועד 50 משתתפים בכל מתחם.

כמו כן ייאסר שימוש  בתשמישי קדושה בבתי הכנסת, ועל כל מתפלל להביא את הסידור ואת הספרים מביתו – ורק הוא יוכל להשתמש בהם.

עוד קבע משרד הבריאות, כי יהיו אנשים קבועים שרק הם יורשו להתקרב לספר התורה.כמו כן יחויבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה, ובכל בית תפילה ימונה ‘גבאי קורונה’, שתפקידו יהיה לאכוף את ההנחיות.

כדי לשמור על היגיינה, גבאיי בתי הכנסת ינקו את המתחמים בכל ערב, וכן יהיה מגוון של חומרי חיטוי בבית הכנסת לטובת המתפללים.

בדיון לקח חלק מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת, הרב שמואל סלוטקי, שהציג את המתווה האפשרי שפרסם הארגון והועבר למל”ל בסוף השבוע. המתווה כולל, בין היתר, מינוי אחראי קורונה בבית הכנסת והקפדה על כללי היגיינה מחמירים.

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי: ” אנו מודים למל”ל ולמשרד הבריאות על הניסיונות למצוא נוסחה מתאימה וראויה לפתיחה זהירה של בתי הכנסת בקרוב מאוד. אנו מקווים כי כבר בקרוב יוכלו המתפללים לשוב ולהיכנס בשערי בתי הכנסת ולהתחבר לקב”ה בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אנטישמים
    17/05/2020 16:52
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. תפתחו חופי ים ליד בתי הכנסת,צ’יק צ’ק כולם יפתחו!